2010-04-30, 15:43
Medlem
megapixels avatar
Hej FB, jag har egentligen inget problem i sig, skulle bara vilja ha tips och hjälp på traven.

Jag vill börja spela in musik mestadels covers av låtar som är på tapeten för att sedan göra kanal på youtube etc. Jag skulle bara hör vad jag behöver för att komma igång.

Jag sitter nu på en MacBook Pro (duger den) ?
Thats pretty much it, jag har bara den inbyggda mikrofonen att sjunga i så kvaliten tar lite skada.

Kan ni skriva upp ett par saker så att jag kan komma igång, vad skall jag köpa för mic och hur skall detta gå till praktiskt, känns så konstigt att sätta på en låt på Spotify och sedan sjunga bara. Hur får man "proffskänslan", jag sitter i iMovie och sjunger med inbyggda miccen och cameran filmar.
Går detta göra på bättre sett ?
Citera
2010-04-30, 16:11
Medlem
hansolo86s avatar
Om du har mac så borde du ha Garage band, det är ett bra program som du kan göra dugliga demoinspelningar i. Köp en kondensatormikrofon för ca 700-1000 så kan du både sjunga och mic:a upp ex, gitarr med den. Sen är du igång! =)

Parentes: Är PC-användare själv så jag vet inte hur ljudkortet i mac:en funkar till inspelning, eventuellt behöver du köpa ett externt ljudkort också, typ M-box.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in