2010-04-29, 23:37
Medlem
Therthers avatar
Min dator brjar bli lite till ren kommen och just nu har jag ingen mjlighet att kpa en ny s frsker fippla med den s gott det nu gr.

Idag fick jag upp meddelandet att asghost.exe str vilolget p datorn samt att det ligger och tar massa krm frn processorn. Har frskt googla p detta men jag hittar inget anvndbart;

Inte ndvndigt men man ska inte ta bort det, och jag fattar det som att det har att gra med fingervatryckslsning.. (ngot jag inte har)

Har det ngon annan funktion eller gr det att ta bort??

//Therther
Citera
2010-04-30, 07:58
Medlem
927s avatar
om programmet startar med windows kan du skerligen ta bort detta via ett val i pgrogrammet eller via msconfig
Citera
2010-04-30, 15:21
Medlem
Therthers avatar
Jaha, tack fr frsket!! Men nu var ju inte frgan HUR jag skulle ta bort det utan OM jag kan ta bort det.

Hr r det fler som har samma problem, och fingerprint scanner tas upp.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Operati...p/21562/page/2

Jag har inte ens ngon fingerprint scanner s om det r det enda asghost.exe sysslar med s knns det skert att ta bort skiten, men om det andra sidan har ngon annan funktion...

"Problem is, I have asked asghost to not monitor Firefox (even though it would be nice if it could) but it just can't cope with it." str det i HP's forumtrd om just asghost.exe.. Vad exakt r det som det vervakar??

Hr har vi en annan som pratar om asghost.exe och som heller inte verkar veta vad det gr;

"I have replicated the problem by having him start the logoff process, get the error message, then I try to RDP into his computer.

When searching for asghost.exe, I find the most likely source for the app, but no information on what is really is, what it does on this computer, and how to either remove it or fix the problem with it not letting the computer logout."

Ingen som har den minsta aning??
Citera
2010-04-30, 16:02
Medlem
Therthers avatar
Jag lyckades f ner asgost.exe's CPU-anvndning genom att gra fljande;

ppna HP Protect Tools

-Credential Manager
-Settings
-Services and Applications
-Bocka av "Single Sign On"
-Verkstll.

Startade om datorn och det verkade funka ... CPU totalt gick frn 15-30% till ca 10%, och fr asghost.exe gick den ner till i stort sett noll, oavsett hur mnga FF-fnster jag har ppna. (tydligen kopplat till FireFox och frekommer mest p HP's datorer.)

Kanske detta hjlper ngon annan.

Tack hej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in