Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-29, 23:37
Medlem
Therthers avatar
Min dator börjar bli lite till åren kommen och just nu har jag ingen möjlighet att köpa en ny så försöker fippla med den så gott det nu går.

Idag fick jag upp meddelandet att asghost.exe stör viloläget på datorn samt att det ligger och tar massa kräm från processorn. Har försökt googla på detta men jag hittar inget användbart;

Inte nödvändigt men man ska inte ta bort det, och jag fattar det som att det har att göra med fingervatrycksläsning.. (något jag inte har)

Har det någon annan funktion eller går det att ta bort??

//Therther
Citera
2010-04-30, 07:58
Medlem
927s avatar
om programmet startar med windows kan du säkerligen ta bort detta via ett val i pgrogrammet eller via msconfig
Citera
2010-04-30, 15:21
Medlem
Therthers avatar
Jaha, tack för försöket!! Men nu var ju inte frågan HUR jag skulle ta bort det utan OM jag kan ta bort det.

Här är det fler som har samma problem, och fingerprint scanner tas upp.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Operati...p/21562/page/2

Jag har inte ens någon fingerprint scanner så om det är det enda asghost.exe sysslar med så känns det säkert att ta bort skiten, men om det å andra sidan har någon annan funktion...

"Problem is, I have asked asghost to not monitor Firefox (even though it would be nice if it could) but it just can't cope with it." står det i HP's forumtråd om just asghost.exe.. Vad exakt är det som det övervakar??

Här har vi en annan som pratar om asghost.exe och som heller inte verkar veta vad det gör;

"I have replicated the problem by having him start the logoff process, get the error message, then I try to RDP into his computer.

When searching for asghost.exe, I find the most likely source for the app, but no information on what is really is, what it does on this computer, and how to either remove it or fix the problem with it not letting the computer logout."

Ingen som har den minsta aning??
Citera
2010-04-30, 16:02
Medlem
Therthers avatar
Jag lyckades få ner asgost.exe's CPU-användning genom att göra följande;

Öppna HP Protect Tools

-Credential Manager
-Settings
-Services and Applications
-Bocka av "Single Sign On"
-Verkställ.

Startade om datorn och det verkade funka ... CPU totalt gick från 15-30% till ca 10%, och för asghost.exe gick den ner till i stort sett noll, oavsett hur många FF-fönster jag har öppna. (tydligen kopplat till FireFox och förekommer mest på HP's datorer.)

Kanske detta hjälper någon annan.

Tack å hej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in