• 1
  • 2
2010-04-29, 23:12
Medlem
Laxermedels avatar
Jo det är så att jag har börjat dricka te, löst te, vilket är godast. Dock har jag ingen sån där pryl som håller i bladen så det blir jobbigt när man ska kasta skiten i soptunnan. Därför tänkte jag om man kanske kunde käka bladen? Tänkte att det inte kan vara giftigt, men vad vet jag? Det är grönt te om det gör någon skillnad.
Citera
2010-04-29, 23:20
Medlem
brajzillas avatar
om man tänker logiskt: du kan dricka vattnet som dom legat i? alltså du kan äta dom!
Citera
2010-04-29, 23:26
Medlem
Sessilays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxermedel
Jo det är så att jag har börjat dricka te, löst te, vilket är godast. Dock har jag ingen sån där pryl som håller i bladen så det blir jobbigt när man ska kasta skiten i soptunnan. Därför tänkte jag om man kanske kunde käka bladen? Tänkte att det inte kan vara giftigt, men vad vet jag? Det är grönt te om det gör någon skillnad.

Du kan förmodligen äta det... men det lär inte vara särskilt gott. Varför inte köpa dig en sådan sked eller kula så slipper du äta tebladen. De kostar ju inte mer än någon tia
Citera
2010-04-29, 23:26
Medlem
Ja eller så kan du ju köpa en på ikea http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/46956800 Inte allt för dyrt Om du har vägarna förbi alltså, annars har nog ica med all säkerhet en också.
Citera
2010-04-30, 00:16
Medlem
Är du hög? varför skulle du vilja äta tebladen? hur jobbigt kan det vara att slänga dem?
Citera
2010-04-30, 00:29
Medlem
Laxermedels avatar
Alltså, jag har testat att käka skiten, och det smakar inte allt för illa (sorten jag dricker). Har flera bekanta som sagt att det inte är bra, men man kan inte lite på folk i verkligheten så jag tänkte att internet visste. Men jag kan alltså käka skiten utan att jag vaknar ut-och-in en vacker dag?
Citera
2010-04-30, 00:46
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Det är inte farligt att äta te. I stora delar av Kina säger de inte "dricka te" utan "äta te". Detta beror på att många tedrickare anser att det är bladen som är nyttiga (att äta) och vätskan är god (att dricka)...

Tyvärr ganska tragiska länkar, men de beskriver fenomenet.

Om du ska trycka ner bladen i en "teboll" eller liknande, så rekommenderar jag dig att skaffa en stor "teboll". En sådan som egentligen är till för en hel kanna, men stoppa ändå bara i så mycket som du skulle ha gjort i en liten (helst ännu mindre). Då kan teet röra sig någorlunda fritt. Om du knölar ner för mycket te i bollen, kan teet inte utvecklas och då kan du lika gärna kasta det efter grannens katt och dricka vatten istället... Använd hellre en sil, eller låt teet ligga kvar i koppen/muggen.

Googla så hittar du sataniskt mycket om hur du ska göra med ditt te, för bästa smakupplevelse.

Eller föresten, köp en bra tebok. På svenska skulle jag rekommendera dig "Te - Från Sencha Till Lapsang" av Petter Bjerke och Vernon Mauris, Natur och Kultur (2006). På engelsk massor av olika...
Senast redigerad av Allaballawalla 2010-04-30 kl. 01:02.
Citera
2010-04-30, 12:42
Medlem
MorganFairchilds avatar
Jag brygger mitt te i en kanna och sedan använder jag en kaffe sil då jag häller det i koppen. Sedan slänger jag tebladen i komposten eller använder det som täckmaterial i trädgården.
Citera
2010-04-30, 13:09
Medlem
Om man kan äta teblad, kan man röka det också?
Är det någon som provat det?
Citera
2010-04-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arabapappa
Om man kan äta teblad, kan man röka det också?
Är det någon som provat det?
Var ju nån snubbe i drogforumet som gjorde en tråd om det, han satt och undrade vilka effekter det skulle ha. Några andra satt givetvis och trollade han för fullt att man blev skitbäng.
Citera
2010-05-01, 03:38
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
man kan inte lite på folk i verkligheten så jag tänkte att internet visste|
Citera
2010-05-01, 05:43
Medlem
morkfromorks avatar
Jag käkar ofta tebladen, inbillar mig att de har lite fibrer, vitaminer, eller nåt. Smakar ju inte mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in