Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-29, 16:02
  #1
Medlem
Hade inget att göra och sökte nyss på Kolvenbach här på forumet. Konstigt att det inte genererade någon träff alls.

En viss artikel som till stor del kretsar kring honom har ju fått någorlunda bra uppmärksamhet (sök på google: "most powerful kolvenbach" och läs någon av träffarna).

Varför? Är alla teorier kring den svarta påven helt förkastade eller?
Citera
2004-03-29, 16:20
  #2
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmis
Hade inget att göra och sökte nyss på Kolvenbach här på forumet. Konstigt att det inte genererade någon träff alls.

En viss artikel som till stor del kretsar kring honom har ju fått någorlunda bra uppmärksamhet (sök på google: "most powerful kolvenbach" och läs någon av träffarna).

Varför? Är alla teorier kring den svarta påven helt förkastade eller?
Tackar för det tipset Mimmis! Det var en ny teori för mig. Jag misstänker att jag måste börja läsa på igen. Återkommer i det här ämnet när jag är mer påläst.
http://www.historicist.com/articles/blackpope.htm Jag bjuder dessutom på en av länkarna i min googlesökning för er som är lata.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback