2010-04-29, 08:49
Bannlyst
Som rubriken lyder är det någon som lyssnar på P2?
Jag har aldrig lyssnat på kanalen hela mitt liv och anser att den borde läggas ner så att public service avgiften kan bli lägre.
Citera
2010-04-29, 09:27
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
P2 är det enda av public service utbud som jag verkligen konsumerar. Kanalen spelar världens vackraste musik och den politiska uppfostringsniten lyser med sin frånvaro. Så ge fan i P2, men lägg gärna ner övriga public service.
Citera
2010-04-29, 09:35
Medlem
P3 kan de jämna med marken, men P2 gör ett gott jobb!
Citera
2010-04-29, 10:42
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cora11
Som rubriken lyder är det någon som lyssnar på P2?
De som gillar klassisk musik?
Citera
2010-04-29, 21:46
Medlem
Amazon-mannens avatar
Brukar faktiskt ibland koppla av på nattkvisten med lite P2 och deras musik;på något sätt känner man sig lite mer bildad,kulturell och så där

Sååee,nä..låt P2 va`kvar. Slopa istället radiosporten i P4!
Citera
2010-04-29, 21:57
Medlem
Phil.Leotardos avatar
Lyssnar varje dag när jag vaknar på den vackra klassiska musiken på P2.
Citera
2010-04-29, 22:05
Medlem
ambisckos avatar
P2 är den enda radiokanalen som går att lyssna på. Man är garanterad att slippa reklam, dålig musik, töntiga gaphalsar och vulgariteter och till skillnad från de andra public service-kanalerna är den så gott som fri från politisk propaganda. Rör inte P2!
Citera
2010-04-30, 15:59
Medlem
E.Erikssons avatar
När jag kommer hem från jobbet lyssnar jag på "klassiskt på hemväg". Det renar själen och gör så att jag blir människa igen. Förr jobbade jag natt. Då lyssnade jag på P2:s natttradio som kommer från BBC (Noturno). Det var häftigt.

Förslaget om att lägga ner P2 avslöjar bara hur själsligt död trådstartaren är. Förmodligen fördriver han tiden med att titta på CSI och spela WOW, en levande zombie alltså, eller en lydig tjänare till underhållningsindustrin.
Citera
2010-04-30, 17:09
Medlem
FritzDaCats avatar
Absolut!
Klassiskt och jazz.
Citera
2010-04-30, 21:18
Medlem
CureMes avatar
Japp, varvar P1 och P2 till frukost, sån skön start på dagen.
Citera
2010-04-30, 21:57
Medlem
Silvanuss avatar
P2 är oslagbart. Det är bara synd att de inte sänder musik hela dagen.
Citera
2010-05-01, 08:21
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Japp, varvar P1 och P2 till frukost, sån skön start på dagen.

Precis så gör jag också.
Har på mig hörlurar på jobbet och börjar dagen med P1, byter över till P2 när det börjar läsas ur boken som jag inte lyssnade på från början. Sedan varvar jag mellan de båda kanalerna. Slår över till P1 när det är dags för Lantz eller Nordegren. Och Spanarna så klart. Så kan man gå och se ner på de andra kufarna som lyssnar på skitkanaler som Rix och Megapol och sjunger med i kassa sånger. Tss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in