2010-05-05, 19:16
Bannlyst
Ni är ju såna jävla östermalmskärringar och new orleans bor om ni gillar klassiskt och jazz!
P3 är det enda jag kan lyssna på och då lyssnar jag på programmen, Brunchrapporten, Christer och musikguiden. Jag ska skriva en motion till cuf stämman om att lägga ner p2.
Citera
2010-05-05, 19:49
Medlem
Klassisk musik är trevligt, dock inte på radio, den usla kvaliten förstör halva känslan.
Citera
2010-05-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cora11
Ni är ju såna jävla östermalmskärringar och new orleans bor om ni gillar klassiskt och jazz!
P3 är det enda jag kan lyssna på och då lyssnar jag på programmen, Brunchrapporten, Christer och musikguiden. Jag ska skriva en motion till cuf stämman om att lägga ner p2.

Kan förstå folk som lyssnar på klassiskt och jazz. Men sådana mainstreamskruttar som dig som lyssnar på massproducerat skräp kan vi gärna ta bort. Det enda som händer i P3 är att man drar könsskämt i mun på varanndra mellan "låtarna".
Är själv metalfan så förlitar mig mest på skivor, men tycker att det ofta finns ganska roliga och allmänbildande repotage på de andra kanalerna.
Citera
2010-05-05, 20:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:

Men troll! Sur för att INGEN håller med dig :-)

Själv lyssnar även jag på P2 på morgonen varvat med P1..P3 var bra förr i världen men består mest av skit numer..
Lämna du in en motion så att även centerpartister får skratta nångång :-)
Citera
2010-05-05, 20:31
Medlem
Underbart att vakna till samt de nätter man ine vill/kan sova. På den tiden P3 var lyssningsbart så brukade faktiskt Enhörning säga att "Vi som lyssnar på klassisk musik, vi är lite bättre människor!"
Citera
2010-05-05, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men troll! Sur för att INGEN håller med dig :-)

Själv lyssnar även jag på P2 på morgonen varvat med P1..P3 var bra förr i världen men består mest av skit numer..
Lämna du in en motion så att även centerpartister får skratta nångång :-)

Skratta ni! Men vem skrattar sist när min motion blir verklighet!!
Citera
2010-06-09, 22:14
Medlem
taffies avatar
Jag vill slå ett slag för programmet klingan i P2 (gillade även monitor men jag tror att det är nedlagt numera).
Citera
2010-06-09, 22:46
Medlem
P2 är en av de få radiokanaler som spelar musik som faktiskt är värd att lyssnas på, i motsats till de kommersiella kanalerna där det är allt för uppenbart att musiken bara är av "slit-och-släng"-varianten - hjärndöd, fullkomligt meningslös musik. P2 har program för konstmusik och smal elektronisk musik (Monitor och Ström) och det är i alla fall jag jävligt tacksam för. Överlag känns det som att P2 fångar upp ett vidare spektrum av musik - även om det naturligtvis saknas en hel del också - än alla de kommersiella stationerna, och kom igen... finns det inget värde i det?
Senast redigerad av Vetrarmegin 2010-06-09 kl. 22:49.
Citera
2010-06-09, 22:51
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Skratta ni! Men vem skrattar sist när min motion blir verklighet!!

Kulturmarxisterna.

Själv skulle jag vilja lobba för att alla program på diverse grottfolksspråk kastas ut ur P2 (och får en egen kanal, om nu samhällsomstörtande verksamhet nödvändigtvis skall licensfinansieras).

Hur kom man egentligen på att arabiskt harklande, persiskt jollrande och somaliskt grymtande passade allra bäst i den enda lyssningsbara musikkanalen? Var det bara för att jävlas med vettigt folk?
Citera
2010-06-09, 23:27
Medlem
Aquabots avatar
För mig som lyssnar mycket på jazz och olika former av smalare elektronisk musik är P2 den klart bästa radiokanalen. P2 Ström är verkligen guld och den enda chansen jag har att lyssna på vissa av mina favoritartister och göra nya upptäckter inom genrer som exempelvis noise och drone på svensk radio.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in