2010-04-29, 00:23
Medlem
Har satt dvd:n på slav men den snappar inte upp skivan vid boot. Känns som man är körd när den inte känner av den. I windows fungerar dvd:n som vanligt och har också provat sammanlagt fyra läsare men ingen skillnad.
Citera
2010-04-29, 00:27
Medlem
gorgonzolas avatar
Jag antar du har satt cd högst på boot-order? (dum fråga men man vet aldrig)
Citera
2010-04-29, 00:27
Medlem
korqs avatar
Testat att trycka på några utav F-knapparna under uppstarten? För mig är det F10 som gäller för att få upp en boot order meny, där väljer du din cdläsare istället för din primära hdd.
Citera
2010-04-29, 00:28
Medlem
mr.rand00ms avatar
Har du formaterat förrut?
Citera
2010-04-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Jag antar du har satt cd högst på boot-order? (dum fråga men man vet aldrig)

Citat:
Ursprungligen postat av korq
Testat att trycka på några utav F-knapparna under uppstarten? För mig är det F10 som gäller för att få upp en boot order meny, där väljer du din cdläsare istället för din primära hdd.

Av någon anledning syns det inte i min nya dator (1,5) år gammal men det har aldrig varit problem tidigare med denna dator. När boot går ser jag dock att dvd:n står som nr 1. PATA 1: DVD, PATA 2: Hårddisk.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.rand00m
Har du formaterat förrut?
Har haft egen dator i 9 år och har alltid underhållit dem själv och själv byggt de senaste datorerna så jag är inte grön.
Citera
2010-04-29, 00:53
Medlem
korqs avatar
Antar att du testat olika skivor så det inte är det som är felet?
Annars låter det jävligt skumt, den kan inte boota via USB minne antar jag? Testa en extern CDläsare annars.
Citera
2010-04-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korq
Antar att du testat olika skivor så det inte är det som är felet?
Annars låter det jävligt skumt, den kan inte boota via USB minne antar jag? Testa en extern CDläsare annars.

Har testat ytterligare en skiva och samma problem att den inte startar upp vid boot. Har funderat på att kolla upp möjligheten att formatera med usb men jag har ingen koll på om det går eller hur man gör. Ska läsa om det senare.
Citera
2010-04-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamjamjam
Har testat ytterligare en skiva och samma problem att den inte startar upp vid boot. Har funderat på att kolla upp möjligheten att formatera med usb men jag har ingen koll på om det går eller hur man gör. Ska läsa om det senare.
Kolla en sväng i BIOS så bootordningen är rätt där. Tryck DEL under uppstarten.
Annars ifall det är Win7 du ska installera så behövs varken skiva eller USB. Bara mounta med valfritt program från Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in