2010-04-28, 12:16
Bannlyst
Hur ser det ut där ute, vad hör ni folk säga om flashback och yttrandfriheten och regelverket och modereringen och om moderatorerna? När man läser det som står på den här bloggen blir man ju rent bedrövad. Förhoppningsvis är det en inte alltför spridd missuppfattning, men är det så? Finns det en uppfattning hos många att det ligger till så här?

http://daddys.blogg.se/2010/april/yttrandefrihet-my-ass.html#comment

Citat:
Postat av: Fortfarande anonym
HDet konstiga är att personnr är ok att lägga ut.
Jag blir mycket nyfiken på vilka det är som ligger bakom flashback. Är det många som misstänker att moderatorerna läser PM? Har det läckt ut uppgifter som enbart skrivits om i PM? Detta vore snart dags att syna, varför inte Kalla Fakta, Insider osv. Vet ni om dessa program har fått tips förrut?
Så här får det INTE gå till?
Tips till alla användare på flashback, använd mail istället om det är känsliga uppgifter, använd inte PM funktionen. Det går tydligen inte att lita på de som finns bakom sidan.

Citat:
Men som du säger yttrandefrihet knappast flashen är nog en av de hårdast modererade forumen på nätet. Åtminstone för dom som kommer med sakliga inlägg.

Citat:
Postat av: Musse Pig
Radikalfeminister finns ju inkvoterade överallt och hjälper nya radikalfeminister till inflytelserika positioner. Ja, det är nog idag en effektiv karriärsfaktor att vara radikalfeminist. Det fungerar som en malign tumör ungefär i samhällskroppen ungefär. Vilka radikalfeminister finns det på Flashback? Vad är det för ena bakom den siten?

2010-04-28 @ 06:33:07
Citera
2010-04-28, 12:24
Bannlyst
Vill lägga till att jag själv såg inlägget som den här personen blev avstängd för även om han nu själv varken verkar minnas eller förstå. daddys skrev till en användare att han hade kommit på användarens identitet och att det hade varit lätt och att han absolut inte skulle hänga ut personen på flashback för det är ju förbjudet. Vilket ju kan tolkas som ett hot om att man ska hänga ut identiteten. Detta hör egentligen inte hit men för att visa på att de spinner nu på ett rykte om att moderatorer läser pm vilket ju är tråkigt av flera anledningar.
Citera
2010-04-28, 12:27
Medlem
soloniks avatar
Jag har aldrig ens hört någon, ute i verkligheten, nämna Flashback och yttrandefrihet i samma mening. Jag tror att dom flesta människor är för dumma för att förstå vad yttrandefrihet innebär och att det är detta som Flashback utövar. Den vanlige svensson skrapar nog mest på ytan med kommentarer som "Bara pedofiler och nassar där" eller "det är bara datornördar där", utan att egentligen ha varit inne på forumet..

Så att Flashback är en plats för yttrandefriheten tror jag inte att det är speciellt många som inser. Jag tror inte ens att alla småttingar som hänger här förstår innebörden av forumet och yttrandefrihet - för dom är det bara ett forum. Källkritik och re-search tycks inte vara den "vanlige" svenssons starka sida, direkt..

/Solonik
Citera
2010-04-28, 12:34
Medlem
BoISarens avatar
Moderatorer kan inte läsa andras PM.

Det händer dock att vi i verifierande syfte får tillgång till en användares konto och dennes PM. I de fallen så läses endast de PM som skulle kunna utgöra ett brott mot forumets regler.

Det är i de fallen alltså användaren själv som lämnar ut inloggningsuppgifterna till en moderator som, efter verifieringen, uppmanar användaren att byta lösenord.
Citera
2010-04-28, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solonik
Jag har aldrig ens hört någon, ute i verkligheten, nämna Flashback och yttrandefrihet i samma mening. Jag tror att dom flesta människor är för dumma för att förstå vad yttrandefrihet innebär och att det är detta som Flashback utövar. Den vanlige svensson skrapar nog mest på ytan med kommentarer som "Bara pedofiler och nassar där" eller "det är bara datornördar där", utan att egentligen ha varit inne på forumet..

Så att Flashback är en plats för yttrandefriheten tror jag inte att det är speciellt många som inser. Jag tror inte ens att alla småttingar som hänger här förstår innebörden av forumet och yttrandefrihet - för dom är det bara ett forum. Källkritik och re-search tycks inte vara den "vanlige" svenssons starka sida, direkt..

/Solonik

Det kan jag hålla med om, många som jag hör irl tycker att det är jätteviktigt med yttrandefrihet men ingen ska få säga äckliga saker eller något som nån kan ta illa upp för.

Om just flashback så upplever jag det som om många tycker att det är jättehemskt att man får säga vad man vill, det vill säga att det är just yttrandefrihet och att det är jättehemskt, så de måste ju koppla ihop flashback med yttrandefrihet men samtidigt ha någon slags diffus uppfattning om det därför är ett obehaglit ställe.

Vad som är konstigt är att vuxna människor som varit här länge inte alls vet hur det fungerar, med regler eller annat och påstår att åsikter modereras bort och att moderatorer läser pm.
Citera
2010-04-28, 13:51
Medlem
nobnoobs avatar
Om man ska svara på frågan "hur ser flasbacks rykte ut?" så är det vad jag vet inte bra iaf.
Alla mina vänner använder det bara till att skratta åt inläggen inom "sex" och media brukar inte skriva
speciellt uppskattande om FB.
Citera
2010-04-28, 13:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Flashbackforumets rykte har aldrig varit bättre. Det går knappt en dag utan att muppar i gammalmedia grinar en liten skvätt om hur hemskt de tycker att enskilda medborgares anonyma diskussions-och informationsspridandeverksamhet är - och för den svenskspråkige är FB en viktig del av just den "direktdemokratiska" verksamheten, där man skoningslöst kan granska maktmissbrukares beteenden och formulera alternativa (icke av etablissemang och överhet sanktionerade) omvärldstolkningar. Endast en tålmodig dissidentverksamhet kan lägga grunden till en möjlighet att i framtiden åtgärda svåra samhälleliga missförhållanden - journalisterna tillhör etablissemanget, de försvarar bara "det bestående", dvs. det som ruttnar sönder inifrån. De och mediaägarna har genom sitt extrema medlöperi och sina dumdryga censurfasoner gjort sig själva överflödiga, deras tid är ute.
Senast redigerad av Ezzelino 2010-04-28 kl. 14:11.
Citera
2010-04-28, 14:43
Medlem
AquaRegias avatar
Sen när har yttrandefrihet med hård moderering att göra?
Citera
2010-04-28, 16:33
Medlem
Rynes avatar
Om jag inte minns fel så kan man inte blir IP-bannad. Varför skapar han bara inte ett nytt konto?
Citera
2010-04-28, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryne
Om jag inte minns fel så kan man inte blir IP-bannad. Varför skapar han bara inte ett nytt konto?

Därfär att han inte vet nåt om det, han förstår ju inte ens varför han är bannad. Han är ju helt övertygad om att moderatorerna har läst hans pm. Någon skrev ju till och med att de nu ska kontakta uppdrag granskning och en annan är övertygad om att flashback är styrt - av feminister.

Om fler än de här sprider såna här rykten är det ju lite trist. Att man inte kan reglerna så bra när man är nyreggad kan jag förstå, men varför tar man inte in eftersom?

Vet inte om det är det här med yttrandefrihet som förvillar folk och tror att allt då ska vara tillåtet.
Citera
2010-04-28, 16:46
Medlem
moderatorer kan inte läsa pm's om man inte ger dom sitt lösenord

admin däremot, det är en annan femma.
Citera
2010-04-28, 16:48
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryne
Jag antar dom antar att det är samma person då dom har info om IP med mera om användare, slutsatser vilket gör att man blir bannad igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in