2010-04-28, 10:15
Medlem
glorups avatar
Som rubriken lyder så undrar jag om det har hänt Inom Sveriges gränser att antingen en Änka eller Änkling har satt ett pris på dom eller den misstänkte, eller i värsta fall inte hittade personen som begått brottet som har fått ett fatalt resultat? Vad kan polis och rättsväsendet göra i såna fall? Kriminella som inte haft jobb skulle säkert ta åt sig av den stora summan pengar man får för uppgiften. Polis måste ju även hitta den skyldige innan dom tungt kriminella gör det.
Citera
2010-05-05, 15:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Jag hörde av en malmöbo att några våldtäktsdömda araber el dyl för ett antal år sedan hade blivit fixade genom att GM skjutit genom brevinkastet. Polisen kunde dock aldrig gripa någon.
Skröna eller inte?
Citera
2010-05-05, 19:53
Medlem
charlieparkers avatar
Har hört ett rykte om att en gangstertyp i Botkyrka blev mördad i slutet på 90-talet pga att han misshandlat en gammal tant som var far/morförälder till "fel" person. Att personen verkligen blev mördad vet jag, tror att resten stämmer också. Gärningsmännen skulle då ha varit Fittja Boys.
Citera
2011-07-25, 19:01
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Har hört ett rykte om att en gangstertyp i Botkyrka blev mördad i slutet på 90-talet pga att han misshandlat en gammal tant som var far/morförälder till "fel" person. Att personen verkligen blev mördad vet jag, tror att resten stämmer också. Gärningsmännen skulle då ha varit Fittja Boys.

Du har nog hört talas om ett verkligt fall, men vissa detaljer stämmer inte.

Någon eller några personer rånade ett äldre par. Mannen misshandlades till döds. Sonen tog sedan kontakt med ungdomsgänget Fittja boys för att spåra upp rånaren eller rånarna och ge igen. Så skedde och en man dog. Gänget friades från uppsåtligt dödande men dömdes för olaga frihetsberövande och lite annat, bland annat brott mot griftefrid. Detta skedde i mitten av 90-talet.

Känner någon igen nämnda historia? Jag är på jakt efter mer info för att kunna starta upp en tråd om detta.
Citera
2011-07-27, 07:31
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Någon eller några personer rånade ett äldre par. Mannen misshandlades till döds. Sonen tog sedan kontakt med ungdomsgänget Fittja boys för att spåra upp rånaren eller rånarna och ge igen. Så skedde och en man dog. Gänget friades från uppsåtligt dödande men dömdes för olaga frihetsberövande och lite annat, bland annat brott mot griftefrid. Detta skedde i mitten av 90-talet.

Nu gör jag ett nytt och sista försök att tillförskansa mig information om fallet jag beskrivit ovan. Finns det någon skribent här som har hört talas om det? Jag skulle behöva veta lite mer om fallet för att kunna dra igång en informativ tråd. Speciellt vilken typ av rån det äldre paret råkade ut för (beväpnade gärningsmän eller liknande) och var det skedde etc.
Citera
2012-03-21, 18:04
Medlem
TheSpidersNetworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Nu gör jag ett nytt och sista försök att tillförskansa mig information om fallet jag beskrivit ovan. Finns det någon skribent här som har hört talas om det? Jag skulle behöva veta lite mer om fallet för att kunnatogdra igång en informativ tråd. Speciellt vilken typ av rån det äldre paret råkade ut för (beväpnade gärningsmän eller liknande) och var det skedde etc.

Lite sent svar säkerligen men .. Na*l hette han som blev misshandlad till döds i en lägenhet i Masmo på 90-talet.Han råkade råna mamman till en höjdare i våra trakter (Norsborg) han och en polsk resande bröt sig in hos dom och stal en värdelös klocka och en plånbok med 36kr i. Grabbarna FRÅN Norsborg ak Fittja boys tog reda på vem det var och så visade sig det att dom själva var väldigt goda vänner med Na**l. Dom lurade med han till en annan väns lya i Masmo där dom band fast han på en stol och påbörja en 2dagars "förhör" som vi gör i trakterna . Därefter rullades kroppen in en stor matta som lades i baksättet i en bil som kördes till Norrtälje E-4an där kroppen dumpades nära vägrenen. Kroppen hittades efter ca 3-4 mån och grabbarna torska.
Citera
2012-03-21, 18:31
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpidersNetwork
Lite sent svar säkerligen men .. Na*l hette han som blev misshandlad till döds i en lägenhet i Masmo på 90-talet.Han råkade råna mamman till en höjdare i våra trakter (Norsborg) han och en polsk resande bröt sig in hos dom och stal en värdelös klocka och en plånbok med 36kr i. Grabbarna FRÅN Norsborg ak Fittja boys tog reda på vem det var och så visade sig det att dom själva var väldigt goda vänner med Na**l. Dom lurade med han till en annan väns lya i Masmo där dom band fast han på en stol och påbörja en 2dagars "förhör" som vi gör i trakterna . Därefter rullades kroppen in en stor matta som lades i baksättet i en bil som kördes till Norrtälje E-4an där kroppen dumpades nära vägrenen. Kroppen hittades efter ca 3-4 mån och grabbarna torska.

Varför är det 2 dagars förhör?
Citera
2012-03-21, 19:34
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpidersNetwork

Ja, allt du skriver stämmer säkert. Kanske ska tillägga att "Nail" endast var ett smeknamn vad jag vet.

Tråden om det här fallet hittar ni här:

» Gäng förde bort 35-årig man som avled - friades i rätten då dödsorsak saknades (1995)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in