2010-04-28, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av Minor11
Nu är grejen den att jag fortfarande har kvar min hörsel. Den är inte påverkad. Bara det att det känns som att jag har lock. Och tinnitus. Men jag kan nog utesluta sudden deafness.
Var på vårdcentralen. De kunde inte konstatera minsta tendens till vaxpropp, så det beror inte på det. Testade även hörseln och den var bra.
Får helt enkelt hoppas på att detta lägger sig av sig självt.
Var på vårdcentralen. De kunde inte konstatera minsta tendens till vaxpropp, så det beror inte på det. Testade även hörseln och den var bra.
Får helt enkelt hoppas på att detta lägger sig av sig självt.
Du har samma som jag. Börja använda mjuka proppar när du sover och de där gjutna när du är ute och rör dig i samhället. Låt dina öron rensa ut sig själva med 2-3 h / dag utan proppar och var mycket försiktig med volymen på saker och ting samt se till att undvika transienter från skräpig ljudutrustning ett bra tag. Jag måste göra så här för att kunna få 2-3 h gitarrspel med akustisk gitarr utan att lida av det efteråt. Förr i tiden brukade jag sitta vid gitarrförstärkare osv samt körde cross utan proppar och var på en massa konserter utan proppar då när dB-mätare inte var ett krav och folk gick därifrån med temporär tinnitus.
Ah just, det viktigaste är att skita fullkomligt i att det piper. Ibland så kan man ta en stämgaffel och dra igång och pressa mot tinningen och då få tinnitusen att åtminstone ändra sig till en ren ton. Jag brukar använda A440. Finns för en billig peng i gitarraffärer. Ibland kan jag stämma min gitarr efter tinnitusen genom att högt säga "Aaaaaaaaa" och liksom få rösten att falla in i samma som tinnitusen och sedan använda det för att stämma strängen, precis som när man pressar ner t.ex. E-strängen på ett A och jämför med den öppna A-strängen.