2010-04-28, 02:03
Medlem
A2Ms avatar
Satt glodde stream nu och när jag får ett mess på msn så skippar den full screen......äre nån inställning i firefox eller msn? kan inte minnas jag haft detta problem förut.
Citera
2010-04-28, 02:07
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A2M
Satt glodde stream nu och när jag får ett mess på msn så skippar den full screen......äre nån inställning i firefox eller msn? kan inte minnas jag haft detta problem förut.

Om du klickar ur dina aviseringar på MSN så borde du slippa gå ur fullscreen.
Citera
2010-04-28, 02:24
Medlem
A2Ms avatar
Har kryssat ur alla aviseringar, det som är det sjuka
Citera
2010-04-28, 02:28
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Har kryssat ur alla aviseringar, det som är det sjuka

Ok, och under Privat så har du i Status-delen kryssat i:
Visa som upptagen och blockera aviseringar när jag kör helskärmsprogram eller när presentationsinställningar är aktiverade

?
Citera
2010-04-28, 02:29
Medlem
A2Ms avatar
Mm, exakt.
Citera
2010-04-28, 02:36
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Mm, exakt.

Tja, stäng av MSN när du kollar på film, verkar vara något fel på din MSN helt enkelt. För har man blockerat på aviseringar så ska inte notify-user funktionen (den som gör att aktivitetsfältet blinkar eller att ett fönster poppar upp när du fått nytt snabbmeddelande) triggas överhuvudtaget och därigenom inte heller kunna påverka ditt filmtittande. Firefox kör i äkta fullscreen läge så det är inte det som är felet.

Du kan pröva att avinstallera MSN Live, rensa registret och ominstallera.
Citera
2010-04-28, 02:46
Medlem
A2Ms avatar
Jag får ju ingen sån ruta där nere till höger som säger nåt liksom, som man får om man har aviseringar på, det som är det roliga :>
Citera
2010-04-28, 03:56
Medlem
k0das avatar
Citat:
Jag får ju ingen sån ruta där nere till höger som säger nåt liksom, som man får om man har aviseringar på, det som är det roliga :>
vissa brandväggar och antivirus (som stödjer det) är oftast inställda på att bryta fokusen i mediaspelaren när program startas eller fönster öppnas(notice; focus lost to <application.exe>), det är också möjligt att webbläsarn/flashspelarn har något i sig eller kanske tom ditt windows om det är några nymoderniheter med vista lr w7.
Senast redigerad av k0da 2010-04-28 kl. 04:00.
Citera
2010-04-28, 14:32
Medlem
A2Ms avatar
Kör XP just nu, det började helt random har inte installerat några nya saker.
Citera
2010-04-28, 17:52
Medlem
A2Ms avatar
Har formaterat men är fortf likadant, alla msn-settings är som på en annan dator som inte har problemet, detta är ju helt otroligt.

Kan säga det gäller alla fullscreen-saker åker ur spel osv också.
Citera
2010-04-28, 21:28
Medlem
k0das avatar
Citat:
Har formaterat men är fortf likadant, alla msn-settings är som på en annan dator som inte har problemet, detta är ju helt otroligt.

Kan säga det gäller alla fullscreen-saker åker ur spel osv också.
kör med trillian, miranda, emesene eller något annat istället då, palla vanliga msn messenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in