• 1
  • 2
2010-04-27, 23:25
Medlem
jimmyishests avatar
Hallå Flashback, följande är situationen:

Har på senare tid eftersökt ett gäng mästerskapskrönikor som jag sett otaliga gånger genom uppväxten, lyckades få tag i VM 98 samt 2002 tack vare torrents på piratebay, och följande tråd;

https://www.flashback.org/p22770456#p22770456

EM 2000 saknas dock och det skulle betyda oerhört mycket för mig att få tag i den igen, jag körde igång en torrent vid namn "Sportens Em-Krönika Belgien/Nederländerna 2000", den flöt på relativt bra, men sitter nu fast på 80.1%, utan seeders.

Är desperat efter att få tag i den, och skulle uppskatta enormt om någon som sitter på en kopia kan hjälpa mig på något sätt, antingen genom att ladda upp på filefront eller vadsomhelst, torrents, msn, allt funkar.

Hoppas någon kan hjälpa till, det vore underbart, tack på förhand!
Citera
2010-04-27, 23:29
Medlem
Jadu, Kevin Nealon. Av någon anledning så förutsätter jag att du inte ens kontaktat SVT och bett om att få köpa det.

Förvisso är det väldigt dyrt, men det är en sista utväg.
Citera
2010-04-27, 23:56
Medlem
jimmyishests avatar
Hej, tack för ditt svar!

Jo, har hört att den möjligheten kanske finns, dock verkar ju SVT vara skyldiga att betala någon slags licensavgift de visar programmet, så tror att det kan bli fråga om ganska stora summor.

Inget som i nuläget är aktuellt, lever på 1050 kronor studiebidrag i månaden, och ska dessutom betala alla kostnader som hör till studentfirandet.

Givetvis är det någonting jag kan tänka mig att följa upp om det krävs, men är ju medveten om att det med största sannolikhet finns folk som sitter på en digital kopia, och det vore så oerhört mycket lättare att gå den vägen
Citera
2010-04-28, 10:14
Medlem
elelitos avatar
Har den, Sportens.EM-Krönika.Belgien_&_Nederländerna.2000 698mb. Tyvärr är mitt internets upp-hastighet redigt segt men kan ladda upp den medan jag sover. MSN brukar av min erfarenhet gå sjukt segt, finns det nån bra ftp som jag kan ladda upp den på? den måste kunna ta filer på 700mb.

Annars, EM 2000 var riktigt trevligt, Kluivert som var en liten favorit gjorde riktigt bra ifrån sig, för en gångs skull sjöng de den officiella låten på läktarna (e-type - champione) osv..
Citera
2010-04-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Har den, Sportens.EM-Krönika.Belgien_&_Nederländerna.2000 698mb. Tyvärr är mitt internets upp-hastighet redigt segt men kan ladda upp den medan jag sover. MSN brukar av min erfarenhet gå sjukt segt, finns det nån bra ftp som jag kan ladda upp den på? den måste kunna ta filer på 700mb.

Annars, EM 2000 var riktigt trevligt, Kluivert som var en liten favorit gjorde riktigt bra ifrån sig, för en gångs skull sjöng de den officiella låten på läktarna (e-type - champione) osv..
www.megaupload.com - Max 1024Mb.
Citera
2010-04-28, 12:43
Medlem
jimmyishests avatar
elelito: Underbart, vore grymt om du skulle orka ladda upp den på länken som Netlimiter postade ovan, och klistra in länken här

Minns som du säger att det var ett riktigt kanon-mästerskap, Toldo i Italiens kasse var ju en riktig joker också, Figos mål mot England, Tottis straff osv. många godbitar!

Kommer kolla tråden frekvent, håll oss uppdaterade om hur det går!

Tack återigen!
Citera
2010-04-28, 15:56
Medlem
erikbes avatar
Jag har de flesta fotbollskrönikor men jag saknar också denna. Har bara TV4´s pajiga variant
Citera
2010-04-28, 17:56
Medlem
slowjamzs avatar
Jag hade den, MEN _alla_ mina krönikor försvann på något lustigt vis. Har bara en tom mapp nu, känns ganska tomt. Brukade dra igång någon random ibland sådär, VM '98 gillade jag riktigt mycket.
Citera
2010-04-28, 18:46
Medlem
elelitos avatar
Absolut, laddar upp den i natt på megaupload, förhoppningsvis finns länk här imorgon
Citera
2010-04-28, 19:26
Medlem
jimmyishests avatar
Underbart elelito, ser fram emot en post här imorgon då!

Slowjamz: VM -98 samt 2002 finns på piratebay, sök på "krönika", finns folk som seedar båda. Även dessa två är högkvalitativa krönikor.
Citera
2010-04-29, 20:45
Medlem
elelitos avatar
Har provat ta upp den på megauppload två gånger nu och båda får jag ett error när den ska verifiera filen efter att ha laddat upp den, nån som kan tipsa om nån annan ftp? rapidshare är bara 200g, filefront 600
Citera
2010-04-29, 21:48
Medlem
jan.tauers avatar
har alla krönikor sedan vm94
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto