Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-23, 13:20
  #13
Medlem
lobstoks avatar
Hu gör ni med källskatten?

Kan man undvika den om innehavet är i vanligt aktiekonto?
Citera
2017-03-23, 21:19
  #14
Medlem
antonstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Hu gör ni med källskatten?

Kan man undvika den om innehavet är i vanligt aktiekonto?

Ha aktien på en kapitalförsäkring så får du automatiskt tillbaka källskatten efter några år.
Citera
2017-04-11, 23:20
  #15
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Jag passar alltid på när Autoliv handlar under niohundringen, företaget är värt betydligt mer med tanke på hur det går för Takata.

Kanske dags att knipa några till ?
Citera
2017-04-12, 14:28
  #16
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Kanske dags att knipa några till ?

Mycket möjligt. De har ju flaggat för att man kommer lägga ner mycket på investeringar de kommande åren, bara så att man vet om det.
Citera
2017-04-12, 14:52
  #17
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Mycket möjligt. De har ju flaggat för att man kommer lägga ner mycket på investeringar de kommande åren, bara så att man vet om det.

Hmm ... redan idag har de ganska sparsam utdelningskvot. Men de har väl inte antytt NE eller liknande iaf?
Citera
2017-04-12, 19:15
  #18
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Hmm ... redan idag har de ganska sparsam utdelningskvot. Men de har väl inte antytt NE eller liknande iaf?

Jag menade att vinsten kanske inte ökar i samma takt som man hade prognostiserat tidigare, och någon nyemission skall inte finnas på kartan.
Citera
2017-08-23, 23:09
  #19
Medlem
Spaders avatar
Ligger ganska mycket minus i denna just nu, vilket kan förklaras med att den cykliska industri-sektorn just nu är inne i en ganska kass fas +det faktum att sommaren ofta suger pga den dåliga handeln.

Hur som helst, till mina frågor:
Är det värt att hålla på denna jävel eller bör jag sälja av? Vad pekar på att det kommer gå bra för Autoliv-aktien nu under sista delen utav halvåret? Rent tekniskt så ser ju aktien jävligt dålig ut för stunden (på mellan sikt enl. Investtech, dvs 1-6 månader)
Citera
2017-09-14, 11:57
  #20
Medlem
knut_1s avatar
Jepp. Funkade att tanka under 900 denna gången också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback