Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-27, 21:42
  #1
Medlem
bartsimpsons avatar
Jag testade en tråd där man fiktivt tänker sig en intervju i Media forumet med annan frågeställning.

Jag ville dock att folk skulle filosofera och skriva hur dom skulle svara. Men det här misslyckades jag med och den "döda" tråden blev ett faktum.

Jag tänkte att jag testar här o ser hur det funkar då filosofer ofta är öppensinnade när det gäller att tänka! Jag körde sex frågor och försökte samtidigt hålla mig rätt kort. Vi kan väl begränsa oss till max tio frågor och svar.

Diskussionsunderlaget kan ju både skapas av det som folk skriver att dom skulle sagt i sina intervjuer. Men vi kan ju även filosofera om vad vår omgivning skulle tycka om alla filosofer som dom säkerligen ofta har en begränsad kontakt med. Vad tror ni?

Här är mitt bidrag. Om du vill delta, skriv gärna dina egna frågor och svar. Kan egentligen vara hur långt som helst. Spoilertabbarna är till för att du filosoferar kring dina tankar och inte färgas av mina. Det ska initialt vara ditt eget, sen kan du ju om du vill köra en till runda=)

__________________
Senast redigerad av bartsimpson 2010-04-27 kl. 21:47.
Citera
2010-04-28, 13:30
  #2
Medlem
Ja, här kommer min som behandlar moralens vara och icke vara. Denna beskriver med frågor och svar mina tankar kring moral, egoism och hur allt detta hör ihop. Jag körde 'intervjun' helt begränsad till det ämnet.


Ja, hoppas på att det inte blev alltför snurrigt. Kände att det inte riktigt blev som jag tänkt mig, mina tankar snurrade till det lite för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback