Är ute efter en vattentät och stöttålig kamera som får plats i fickan.
Har tidigare haft en Canon IXUS 110 IS och är helt nöjd med kamerans storlek och bildernas kvalité (utom i mörker där dom bara blir skit). Tyvärr råkade den få sig ett litet dopp och känner jag mig själv rätt kan något liknande hända igen. Så nu är jag ute efter något med ungefär samma kvalité på bilderna men som tål mera. Visst kan den vara lite större men ska helst få plats i fickan.
Allt om Flugfiske ger Olympus stylus tough 8000 ett högt betyg och de ger också Panasonic lumix dmc-ts1 lika höga poäng.
ca 4k för den första och 4400 för den andra.
Som budgetalternativ finns Fuji finepix z33wp för 1895:-.
Själv är jag sugen på olympusen,får se om jag får råd....
Har läst recensioner på alla nu och ingen av dem verkar ha särskilt bra bildkvalité.
Men nu verkar min kamera ha återhämtat sig efter doppet den fick i helgen så jag väntar nog lite med att köpa ny kamera. Jag hittade detta: http://www.coolstuff.se/Vattentata_fodral som jag tror jag klarar mig med tills vidare
Jag har en i handen nu, elller nej, den ligger på bordet...
Fick den igår så jag har inte hunnit testa den fullt ut än... Imorgon är jag ledig och ska testa den i vatten.
Jag har tagit en del bilder och filmat (på land) och tycker faktiskt att bilderna håller en helt okej kvalitet..
Jag har en µ-8010... när jag hoppade med den i vattnet så öppnades luckan... vet inte riktigt hur det gick till... men vattenfylld blev kameran iaf... Minneskortet klarade sig iaf ^^
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!