2010-04-27, 19:16
Medlem
fordonsfrarens avatar
Hej,

Tidigare idag inhandlades ett usb-minne av sorten zap-slider p Teknikmagasinet. Av mina tidigare erfarenheter s ska ett usb-minne bara stickas in i datorn och sedan fungera, men s sker inte fr mig. En ikon dyker upp p skrivbordet som kallar enheten fr untitled och inga filer gr att lgga in i enheten. Jag misstnker att ngon slags formatering av enheten behver gras, vad gr jag?

Fotnot: Ja jag har skt p Google men det har inte gjort mig klokare.
Citera
2010-04-28, 08:03
Medlem
vagrantxs avatar
Program -> Verktygsprogram -> Skivverktyg.
Markera USB stickan i vnstra menyn.
Fliken Radera, byt format till mac os extended (journalfrd).
Klicka p radera.

Vrt ett frsk ^^
Citera
2010-04-28, 22:00
Medlem
fordonsfrarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vagrantx
Program -> Verktygsprogram -> Skivverktyg.
Markera USB stickan i vnstra menyn.
Fliken Radera, byt format till mac os extended (journalfrd).
Klicka p radera.

Vrt ett frsk ^^

Fungerar tyvrr inte d knapparna inte "lyser upp" och gr att trycka p. Men tack fr hjlpen i vilket fall. Kanske fr jag bita i det sura pplet och lsa licens fr ett program som lser mina problem.
Citera
2010-04-28, 23:03
Medlem
Hgerklicka p partitionen i finder och vlj visa info s ser du vilket filsystem det r
Citera
2010-04-28, 23:33
Medlem
Sjlv r jag misstnksam mot allting frn Teknikmagasinet. Mycket riktigt verkar det rda vldigt delade meningar om denna sticka (observera att bedmningarna r en samling av olika Zap-produkter, varav ngra r USB-minnen): http://www.prisjakt.nu/tillverkare.p...&lista=omdomen
Notera att flertalet av de bra betygen, har den ftt enbart fr sitt lga pris. Ngon gav den ett bra betyg trots att skalet lossnade, bara fr att det gick att laga med lite superlim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in