2010-04-27, 13:54
Medlem
Varje gång jag startar datorn kommer guiden upp men jag varken vill eller kan installera skiten "Ljudenhet på High Definition Audio-buss".

Försökte formatera datorn för ett tag sedan men dvd:n startade inte upp cd efter boot utan körde igång i Windows och sedan dess har jag fått upp guiden.
Citera
2010-04-27, 14:21
Medlem
cannaBes avatar
Högerklicka på Dator och välj Hantera. Sen väljer du Enhetshanteraren och letar upp enheten, högerklickar och väljer Avinstallera.

Om du inte vill använda den alltså, då får du leta upp rätt drivrutin.
Citera
2010-04-27, 14:47
Medlem
Hittade enheten i enhetshanteraren och det såg som att som att den försvann men vid uppstart kommer den upp igen och enheten syns återigen i enhetshanteraren. Tagit bort den några gånger nu men poppar upp vid omstart.
Citera
2010-04-27, 14:47
Medlem
hasenfrasens avatar
Det finns 2 andra lösningar utöver att ignorera problemet.

1) Inaktivera okänd enhet i Enhetshanteraren.

2) Gå in i Windows Update manuellt och installera alla valfria enhetsuppdateringar.
Citera
2010-04-27, 15:26
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Det finns 2 andra lösningar utöver att ignorera problemet.
Finns det inte en tredje lösning - att faktiskt köra denna guide (men det är väl snarlikt lösning 2)?
Jag fattade inte om TS gjort det, men att det nu fanns DVD som inte fungerade.

Ett vanligt betende är ju att kryssa ner oväntade dialogrutor, utan någon åtgärd.
Citera
2010-04-27, 18:56
Medlem
Fick rätt på det till slut. Inaktiveringen fungerade, dock konstigt att en avinst inte gjorde jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in