2010-04-27, 01:50
Medlem
I detta klipp kan vi se NickePs vapendragare Ayaan Hirsi Ali göra bort sig totalt när hennes patetiska intellekt inte är kapabelt att hänga med i Tariqs resonemang. Hon börjar fnissa och fumla samt försöka få gehör från någon av åhörarna pga hon har hamnat i ett underläge hon inte kommer kunna ta sig ur.

Debatt när det blir som pinsammast och denna löjeväckande kvinna som avslöjats med att fuskat sig till ett Holländskt medborgarskap, samt därför fått det indraget och flyttat till Usa, har NickeP som förebild och kallar för "en klarsynt och skarp kvinna som talar klarspråk"! Hon har ljugit om hela sin bakgrund och detta visar på att personer som NickeP och hans likar ej skyr några som helst medel i att försöka trumma ut sitt budskap.

Dock finns det personer som ser igenom dessa tafatta försök och jag vill göra forumets läsare uppmärksammade på att stora delar av NickePs slutsatser bygger på felaktiga samt medvetet förvridna belägg. Han är en nazist som förespråkar rasbiologi samt den ariska herrens överlägsenhet. Detta måste alltid ligga i bakhuvudet när man läser hans inlägg, speciellt för den mindre nogräknade som lätt kan köpa hans färdigpaketerade logik.

Här kommer klippet:

http://www.axess.se/tv/player.aspx?id=1370
Citera
2010-04-27, 02:03
Medlem
UAAs avatar
Ursäkta min ignorans, men vem är NickeP? (ok, antar att det var en användare på forumet)

Edit: Efter att ha kollat på klippet så kan jag inte riktigt se vad du menar med "ägd". Tariq Ramadan tappar ju lite då han redan runt 16:00 spelar rasistkortet.

Det fniss du syftar på antar jag är efter 21 minuter in i filmen. Jag tolkar det som att hon inser hur absurt och under-bältet det var att jämföra Ramadan med Bin Ladin. Då sedan Ramadan försvarar sig så håller hon på å flummar runt, det är sant, men jag ser inte riktigt vad som försiggår i publiken.

Men overall så tolkar jag det som att de är ganska överens och kritiska till Islam, men att de inte håller med om hur man skall angripa Islam.
Senast redigerad av UAA 2010-04-27 kl. 02:33.
Citera
2010-04-27, 04:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Jag tycker inte hon blev ägd, hon gjorde bra ifrån sig. Tariq Ramadan är en babblare av stora mått. Precis som Ayaan sade så är Tariqs mer lättsmälta version av islam inte något som imamer och muslimer överlag följer. Det är också en helt orimlig tolkning av islam som går utanför logik och vad de islamiska texterna handlar om. Tariq hoppas väl att folk inte skall känna till islam tillräckligt bra för att inse hur långsökta hans hävdanden är. Man kan inte frångå grundläggande saker inom islam som hävdandet att Koranen är guds ord, att Muhammeds exempel och regler skall följas och att muslimen är Allah's lydiga slav utan att helt upplösa islam. Vad Muhammed faktiskt gjorde och uppmanade till kan alla läsa och det är inte vacker läsning. Han gjorde så pass fel att omtolkningar skulle behöva göras på tvärtomspråket för att få det till något rimligt. Sharialagen försvinner inte heller hux flux för att Tariq anser att islam är kompatibelt med demokrati. Hans förslag verkar vara att vi skall omdefiniera ordet demokrati för att få det att passa islam. Nej tack.
Senast redigerad av SummaSummarum 2010-04-27 kl. 04:09.
Citera
2010-04-27, 09:42
Medlem
Varangians avatar
Haha, är du på riktigt? "NickeP" är nazist etc... Jebus...

Vidare; exakt hur gör Ayaan Hirsi bort sig? Hon argumenterar logiskt och konsekvent.

Det är snarare ett fruktansvärt ordbajsande som kommer från Tariq Ramamdan. Han svarar undvikande på flera frågor.

Om han nu vill förändra islam (han är inte den första, men lycka till) så varför inte t.ex. börja i Egypten? Eller gå ut och demonstera här mot muslimskt förtyck, hot, sharia-krav etc.
Citera
2010-04-27, 10:32
Medlem
wootens avatar
Såg bara 17 minuter och är förvånad över att så många säger att ramadamkillen gjorde bort sig (kanske kommer senare in i klippet?). Tycker båda är vettiga och Tariq verkar vilja få till en mer moderat islam (så bostad borde väl vara motståndare även mot honom?). Jag vet för lite om Tariq och såg som sagt bara halva klippet, men detta tror jag inte många muslimer på fb skriver under på:"Jag är väldigt kritisk mot islam. Självkritik är en del av processen" som Tariq säger 16:55 in i klippet. Detta håller knappast muslimerna på fb med om som ser Islam som den ofelbara guds genuina religion.
Självkritik hos mulsimerna efterlyses!
Citera
2010-04-27, 11:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Såg bara 17 minuter och är förvånad över att så många säger att ramadamkillen gjorde bort sig (kanske kommer senare in i klippet?). Tycker båda är vettiga och Tariq verkar vilja få till en mer moderat islam (så bostad borde väl vara motståndare även mot honom?). Jag vet för lite om Tariq och såg som sagt bara halva klippet, men detta tror jag inte många muslimer på fb skriver under på:"Jag är väldigt kritisk mot islam. Självkritik är en del av processen" som Tariq säger 16:55 in i klippet. Detta håller knappast muslimerna på fb med om som ser Islam som den ofelbara guds genuina religion.
Självkritik hos mulsimerna efterlyses!
Han säger vettigare saker än många andra muslimer och man kan ju hoppas att hans retorik får ett visst genomslag hos muslimer, men man får ju fråga sig om hans tolkning av islam är rimlig, om man kan förvänta sig att andra kommer göra en liknande tolkning? Jag tror inte det. Det finns enligt mig alltför mycket i Koranen och sunnah som är otvetydigt för att man på ett ärligt sätt skall kunna göra den tolkningen han gör. Han har även en del varningsflaggor på sig. Hans farfar var grundaren till det muslimska brödraskapet som har som mål att "förgöra den västerländska civilisationen inifrån". Han blev utvisad ur USA efter att ha skänkt pengar till en organisation med kopplingar till Hamas. Robert Spencer på jihadwatch.org anser att han är en "stealth-jihadist". Om man ser det krasst så skulle man kunna säga att han säger det som gynnar islam, för att öka acceptansen i väst och för att lägga grunden för ökad "förståelse" (mer islam, mer moskéer). Det islam vi får se om islam verkligen får inflytande i väst blir rimligtvis inte hans lättsmälta version.
Citera
2010-04-27, 12:00
Medlem
Krappfiskarns avatar
Tråkig debatt, kan inte säga att Tariq "ägde" Ayaan, de verkar mest vägra svara på varandras frågor.
Citera
2010-04-27, 16:55
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bostad
Han är en nazist som förespråkar rasbiologi samt den ariska herrens överlägsenhet. Detta måste alltid ligga i bakhuvudet när man läser hans inlägg, speciellt för den mindre nogräknade som lätt kan köpa hans färdigpaketerade logik.

Ehm.. du som har sån koll kan ju ta och länka till de inlägg där NickeP förespråkat rasbiologi, arisk överlägsenhet och nazism.

Bostad, jag visste du är en urusel debattör, men att du skulle vara så kass att du måste ta till såna här knep trodde jag inte.
Citera
2010-04-27, 17:21
Medlem
flygande mattans avatar
bostad

Jag tror Hirsi är populär för hon säger vad antisar vill höra. Skulle hon säga vad Islam lär hade alla vänt henne ryggen för länge sen.
Citera
2010-04-27, 17:38
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
bostad

Jag tror Hirsi är populär för hon säger vad antisar vill höra. Skulle hon säga vad Islam lär hade alla vänt henne ryggen för länge sen.

Kan inte en anti-groupie bara vända på det argumentet tillbaka och säga att just anledningen till att de gillar henne är för att hon faktiskt berättar som det är?
Citera
2010-04-27, 17:43
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
bostad

jag gillar även tariqs argument. han foresprakar en mer moderat islam och vädjar till en självkritik hos muslimer.
Citera
2010-04-27, 17:48
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushtigban
Kan inte en anti-groupie bara vända på det argumentet tillbaka och säga att just anledningen till att de gillar henne är för att hon faktiskt berättar som det är?

Jopp. Anledningen att hon är så poppis är för att hon berättar om hur islam är för väldigt många. Hade hon berättat om vad islam lär hade hon, som mattan så riktigt säger, inte varit intressant, för det klarar varenda islamska propagandasida av så bra så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in