• 1
  • 2
2010-04-26, 15:25
Bannlyst
http://gt.expressen.se/nyheter/1.196...ppa-grasmattan

Jag håller med om att sexköpslagen borde tas bort då ett sexköp borde vara lagligt och inget att skämmas över. Det som borde vara olagligt är att vara halick och TVINGA ngn till prostitution! Ingen ska tvingas att prostituera sig för att tjäna in pengar till någon halick!

Det jag stödjer är frivillig prostitution där kvinnan och mannen kommer överens om tid och plats och där ingen är tvingad att göra något mot sin egen vilja..

Som "Thomas" säger så skulle han (och jag med) hellre få sex frivilligt från kvinnor men tyvärr så verkar det ju aldrig bli av! Kvinnorna är upptagna eller dras till fel män! Sexköp hade underlättat för sexsugna män som har svårt att ragga brudar. Legalisera sexköp och ge oss män våran rätt till SEX tillbaks!!!

I Tyskland och Danmark är det lagligt bland annat så följ dessa föredömsländer nu!

Kvinnorna i Sverige (feministerna menar jag) tar ifrån oss män grundläggande rättigheter vi haft sedan stenåldern! Sexköp är en manlig rättighet!
Senast redigerad av Mr_Nygren 2010-04-26 kl. 15:29.
Citera
2010-04-26, 15:28
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren

Jag håller med om att sexköpslagen borde tas bort då ett sexköp borde vara lagligt och inget att skämmas över. Det som borde vara olagligt är att vara halick och TVINGA ngn till prostitution! Ingen ska tvingas att prostituera sig för att tjäna in pengar till någon halick!

Det jag stödjer är frivillig prostitution där kvinnan och mannen kommer överens om tid och plats och där ingen är tvingad att göra något mot sin egen vilja..

Som "Thomas" säger så skulle han (och jag med) hellre få sex frivilligt från kvinnor men tyvärr så verkar det ju aldrig bli av! Kvinnorna är upptagna eller dras till fel män! Sexköp hade underlättat för sexsugna män som har svårt att ragga brudar. Legalisera sexköp och ge oss män våran rätt till SEX tillbaks!!!

I Tyskland och Danmark är det lagligt bland annat så följ dessa föredömsländer nu!

Kvinnorna i Sverige (feministerna menar jag) tar ifrån oss män grundläggande rättigheter i haft sedan stenåldern! Sexköp är en manlig rättighet!

I sak kan jag nog hålla med om att sexköpslagen är minst sagt tveksam i sin nuvarande utformning, men den där argumentationen var ingen höjdare. "Sexköp är en manlig rättighet"?! Eh, ok.
Citera
2010-04-26, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitbac
I sak kan jag nog hålla med om att sexköpslagen är minst sagt tveksam i sin nuvarande utformning, men den där argumentationen var ingen höjdare. "Sexköp är en manlig rättighet"?! Eh, ok.

Ja, det är den verkligen. Ett hån mot alla prostituerade stackare som inte får utföra sitt jobb . Jag lider med dem och med männen.
Citera
2010-04-26, 16:45
Medlem
YONIs avatar
Sicket trams.. och skitsnack.

En välordnad gubbe i femtioårsåldern köper sex av trasiga missbrukande unga tjejer.. i en skitig lägenhet! När kåtheten får ta över.. då förlorar män både synen och tankeverksamheten.

"Två halvnakna unga kvinnor på väg att sälja sex till en 52-årig tvåbarnspappa.
Kvinnorna är påverkade av tabletter och alkohol och i behov av sjukhusvård.
Det är den tragiska syn som möter polisen vid en husrannsakan i en lägenhet i Stenungsund.
Polisen har fått tips om att det pågår sexhandel i en lägenhet. När de går in i bostaden ser de mannen och en av kvinnorna som sitter på en soffa. Den andra kvinnan står bredvid soffan. Båda kvinnorna är lättklädda."

http://gt.expressen.se/nyheter/1.196...var-en-bordell
Citera
2010-04-26, 16:54
Medlem
torstenhingstens avatar
Klart det finns dåliga exempel också

Av de tjejer jag har träffat har ingen varit påverkad utan de har haft rent och prydligt och varit sunda normala damer.
Citera
2010-04-26, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YONI

En välordnad gubbe i femtioårsåldern köper sex av trasiga missbrukande unga tjejer.. i en skitig lägenhet! När kåtheten får ta över.. då förlorar män både synen och tankeverksamheten.

"Två halvnakna unga kvinnor på väg att sälja sex till en 52-årig tvåbarnspappa.
Kvinnorna är påverkade av tabletter och alkohol och i behov av sjukhusvård.
Det är den tragiska syn som möter polisen vid en husrannsakan i en lägenhet i Stenungsund.
Polisen har fått tips om att det pågår sexhandel i en lägenhet. När de går in i bostaden ser de mannen och en av kvinnorna som sitter på en soffa. Den andra kvinnan står bredvid soffan. Båda kvinnorna är lättklädda."

http://gt.expressen.se/nyheter/1.196...var-en-bordell

Okej, jag erkänner att jag enbart läste artikeln jag länkade som var gubbens egen åsikt om händelsen. Nu när jag läser att de var alkohålpåverkade och drogade så tar jag avstånd från att det var rätt att köpa sex av dem. Det här fallet och andra fall där flickorna inte är i ett normalt tillstånd så bör det självklart inte vara okej att köpa sex av dem.

Däremot står jag fast vid att sexköp är en manlig rättighet i de fall där den prostituerade kvinnan är opåverkad av droger och har tagit ett eget beslut om att sälja sex. Lagen mot sexköp bör tas bort.
Citera
2010-04-26, 17:40
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren

Kvinnorna i Sverige (feministerna menar jag) tar ifrån oss män grundläggande rättigheter vi haft sedan stenåldern! Sexköp är en manlig rättighet!

Det är inte så konstigt att våldtäkterna har ökat, sens det blev förbjudet att köpa sexuella tjänster.
Citera
2010-04-26, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är inte så konstigt att våldtäkterna har ökat, sens det blev förbjudet att köpa sexuella tjänster.

Sant, jag förstår inte våldtäktsmän som våldtar för att demonstrera makt! Däremot har jag medlidande med dem som inte kan få sex med kvinnor utan att tvinga dem till det.

Det är nämligen inte deras fel att de inte har förmågan att få en brud att bli intresserad och det är inte deras fel att samhället gjort det olagligt att köpa sex! Om dessa fick köpa sex så skulle de inte behöva våldta för att få det!

Då skulle det bara vara dem som våldtar för att visa makt kvar.
Citera
2010-04-26, 18:08
Medlem
YONIs avatar
Japp.. det handlade om destruktiva och missbrukande unga tjejer. Naturligtvis.. vilken normal ung tjej har så himla stor lust att knulla gamla farbröder även om de får pengar? Ärligt talat de är inte alls så många som män önskar sig. För en tjugoårig tjej.. är en man på drygt 50 år jäkligt gammal..

"Det kommer att bli en jobbig period igen i samband med rättegången. Det blir kaos. Jag är rädd för att bryta ihop. Jag har ju försökt förtränga det som
hände. Att sitta där och tänka att sist jag träffade den här äckliga jävla gubben hade vi sex..."

http://gt.expressen.se/nyheter/1.196...blev-ett-tvang
Citera
2010-04-26, 18:19
Bannlyst
Citat:
Japp.. det handlade om destruktiva och missbrukande unga tjejer. Naturligtvis.. vilken normal ung tjej har så himla stor lust att knulla gamla farbröder även om de får pengar? Ärligt talat de är inte alls så många som män önskar sig. För en tjugoårig tjej.. är en man på drygt 50 år jäkligt gammal..

"Det kommer att bli en jobbig period igen i samband med rättegången. Det blir kaos. Jag är rädd för att bryta ihop. Jag har ju försökt förtränga det som
hände. Att sitta där och tänka att sist jag träffade den här äckliga jävla gubben hade vi sex..."

Okej, men man borde få köpa sex av folk med en åldersskillnad på högst fem år.
Citera
2010-04-26, 18:25
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:

var inte så moget sagt av 22 åringen.
Citera
2010-04-26, 18:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Problemet är ju återigen koppleri- och sexköpslagen. Detta var en olaglig bordell och självklart är förhållandena ofta misserabla på ett sådant ställe.

Legala bordeller i Europa är en helt annan femma. Det senaste året har minst ett ställe i Prag och ett ställe i Berlin fått stänga tillfälligt för att de inte uppfyllde myndigheternas hygieniska krav vid en slumpmässig inspektion. Det är alltså fortfarande genom legalisering och översyn som tjejernas välmående garanteras. Man kan jämföra med att gå på svartklubb eller en vanlig krog. Skulle vanliga krogar förbjudas skulle även de sunkiga svartklubbarna öka i antal.
Senast redigerad av WordWarrior 2010-04-26 kl. 18:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in