• 1
  • 2
2010-05-01, 05:33
Medlem
Andersdamaans avatar
Har förutfattade meningar om palestinasjalsbeklädda, hennafärgade, pageklippta tjejer. Jag har bestämt fått för mig att de är kommunister
Citera
2010-05-01, 08:58
Medlem
Mekanisks avatar
Att tjocka personer är lata och menlösa. Det är dock skillnad på en kostymklädd tjockis och en som glider runt i mjukisbyxor.

Att högljudda personer inte är särskilt eftertänksamma utan öppnar käften och snackar hellre än tänker.

...
Citera
2010-05-01, 18:49
Medlem
Riesenschnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purity666
...Jag märker rätt snabbt hur olika människor tas emot på olika ställen. Är jag ute med min syster tex, som är blond, märkessnobb, ja ni fattar, så bemöter butiksbiträden ofta henne bättre än mig. Jag funkar bättre om vi går in i djuraffärer, musikaffärer eller liknande.. syrran funkar bättre i klädaffärer och inredningsbutiker.
....

Jag håller med att man blir direkt bedömd efter hur man ser ut i många butiker.
Någon påstod att en försäljare kollar av en köpare och kan räkna ut ungefär hur mycket denne kommer att handla för. Skulle de kunna räkna ut det på er två?
Detta tror jag inte på för egen del.

När jag googlade hittade jag en blogg, där en kille påstod att han träffade rätt 9/10 gånger, när han bedömde en person efter skorna.
Med tanke på det....hur hade det fungerat med dig och din syster. Hade han träffat rätt?
Det hade nog fungerat ganska bra på mig....tror jag.
Citera
2010-05-01, 18:53
Medlem
Riesenschnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har förutfattade meningar om palestinasjalsbeklädda, hennafärgade, pageklippta tjejer. Jag har bestämt fått för mig att de är kommunister

Varför just kommunister?
Själv hade jag nog varit inne på feminist/ockupant/aktivist-hållet, men det är svårt att precisera.
Citera
2010-05-01, 21:11
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riesenschnauzer
Varför just kommunister?
Själv hade jag nog varit inne på feminist/ockupant/aktivist-hållet, men det är svårt att precisera.
För att de är onödigt fula, samt ser dumma ut.
Citera
2011-09-02, 00:32
Medlem
Jag försöker att inte ha några förutfattade meningar, men visst händer det att jag inbillar mig att tysta personer minsann inte alls vill prata med någon.

Egentligen så är ju det här ganska intressant - hur blir man egenligen behandlad beroende på vad folk tycker om varandra sen tidigare?
Om till exempel en person som varit jättetyst i hela sitt liv plötsligt börjar bli mer och mer social, vad kommer att hända då?
Kommer folk som känner till personen sen tidigare att stenhårt hålla fast vid att han/hon minsann ska fortsätta vara jättetyst "för det är bekvämast så", eller kommer de att acceptera den förändringen?
Citera
2011-09-02, 00:51
Medlem
Intressant ämne!

Jag har funderat på en sak under en längre tid: Lite då och då ser jag någon vältränad man/kille med stor sportklocka på armen, kanske med någon synlig tatuering som ser ut att ha vaknat på jävligt fel sida och aldrig rör en min. Har aldrig lyckats placera dessa individer i någon grupp, men ganska intressant fenomen! Någon som vet?
Citera
2012-04-11, 20:49
Medlem
Qsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jag själv är väl generaliseringarnas okrönte kung. Jag tror t.ex att alla akademiker är mesar och duvungar som aldrig varit med om det "verkliga livet". Jag tror att alla svenssons som bor i villa är PK-människor som aldrig vågar tänka en kontroversiell tanke. Jag tror att alla hårdrockare är människor med dåligt självförtroende som måste hävda sig genom att klä sig svart och försöka se grymma ut. Jag tror att rika människor har haft en frånvaro av motgångar eller kriser i sina liv, att de alla glidit fram på en räkmacka. Jag tror att alla ungdomar är ohyfsade och föraktar de äldre. Jag tror att alla raggare är lågutbildade människor som har skaffat sig ett bilinntresse för att hävda sig och imponera på brudarna. Jag tror att alla som inte tycker och tänker som jag har låg moral och är degenererade, desillusionerade människor.

Mina fördomar slår dock ofta tillbaks på mig själv
Lugn, jag ska kröna dig (eller heter det så, blev osäker) jag förstår inte hur dina fördomar slår tillbaka på dig när allt du säger är helt jävla sant!
Om man inte går in i djupet på vissa individer tex det finns säkert hela 3 raggare som är civil ekonomer.
Det finns säkert 5st hårdrockare som inte har dålig självkänsla samt typ inga ungdomar med snor rika päron som har haft det jobbigt på något sätt (kanske sen med en läxa någon gång men då så hävdar de sig på facebook så blev allt bra när de fick 10 likes). Jag kan rabbla upp mer om så önskas.

Notera att inget av detta betyder att du som individ är en dålig/hemsk människa du är säkert skit trevlig men om man ska generalisera grupper i samhället så är det så här punkt slut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in