• 1
  • 2
2010-04-26, 14:21
Medlem
Någon som vet när spelningar på Truckstop brukar köra igång på onsdagar? Kollektivtrafiken rullar ju inte alltför länge så jag gissar att det måste vara relativt tidigt ändå....?
Citera
2012-01-10, 21:50
Medlem
Tristramns avatar
Väcker tråden till liv. Hade tänkt att gå på fredagens spelning på truckstop och fick nu se att man måste bli medlem för att kunna gå på skiten. Någon som har erfarenhet om truckstop och kan uttala sig om vad det är för medlemskap man skriver upp sig på?
Citera
2012-01-11, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Väcker tråden till liv. Hade tänkt att gå på fredagens spelning på truckstop och fick nu se att man måste bli medlem för att kunna gå på skiten. Någon som har erfarenhet om truckstop och kan uttala sig om vad det är för medlemskap man skriver upp sig på?

Det är väl för att de ska kunna sälja alkohol? Har man ett slutet sällskap (förening) och kan namnge alla som vistas i det slutna sällskapet så får man lov att servera alkohol uuuuuuuungefär.

Någon annan vet det där bättre än mig, men det är för att kringå lagstiftningar iaf
Citera
2016-09-28, 17:52
Medlem
Rasandes avatar
Är det någon som varit där och kan berätta lite om stället? Är ruskigt sugen på att dra dit när pentagram och The Order of Israfel ska spela.
Citera
2017-05-10, 01:00
Avstängd
Adelaides avatar
Det är lite av en undergroundscen där band som man sällan får chansen att se live brukar spela. Billigt brukar det vara också. Runt hundralappen brukar de ta vid konsertevenemang.
Ett väldigt trevligt ställe faktiskt.
Citera
2018-04-21, 00:23
Medlem
Truck stop Alaska - Raid gbg

Enligt Polisen (minst 10) så saknar föreningen tillstånd att alls sälja alcohol. Att det luktar mer gräs än någonsin är de som tur är helt ointresserade av. Enligt de som jobbar har polisen inte varit har trots att de haft öppet flera år.
Citera
2018-04-21, 00:39
Medlem
4yoonlys avatar
Försöker verkligen förstå vad du menar, men lyckas inte riktigt. Kan det vara er "konkurrent"? :-)
Citera
2018-04-21, 00:45
Medlem
Sorry jag fôrsöker sammanfatta läget Meh, konkurrenter? Det är konsert och 2/3 av banden som spelat. Minst 3 piketbussar med minst 25 poliser och alla är så jävla arga.
Citera
2018-04-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Försöker verkligen förstå vad du menar, men lyckas inte riktigt. Kan det vara er "konkurrent"? :-)

Jag tror TS har druckit en öl för många.
Citera
2018-04-21, 03:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeIder
Sorry jag fôrsöker sammanfatta läget Meh, konkurrenter? Det är konsert och 2/3 av banden som spelat. Minst 3 piketbussar med minst 25 poliser och alla är så jävla arga.

Vilket läge? Jag tror inte ens du är kapabel att sammanfatta dig själv just nu?
Citera
2018-04-21, 08:36
Medlem
Filthgrinders avatar
Symptomatisk för dagens Sverige att länsman väljer att storma ett konsertarrangemang när förorterna i samma stad tagits över av främlingsinvasionen. Men det klart, det är ju en lågt hängande frukt. Kulturintresserade är ju inte kända för att bjuda på något vidare motstånd jämfört med gangsters från skithålsländer. Jävla oduglingar.
Citera
2018-04-21, 11:06
Medlem
vtcs avatar
Först kom några poliser in och gick in bakom disken, där det säljs mat och dryck. Ytterligare ett par poliser gick runt och rekade i publiken och på innergården. Fler poliser dök upp allteftersom och så småningom kändes det som att det var poliser praktiskt taget överallt - de gick runt med små ficklampor och gjorde det svårt att fokusera på musiken. Jag och mina vänner fick nog av detta och lämnade spelningen - tyvärr missade vi således det tredje bandet.

En bekant som stannade kvar meddelade senare att poliserna hade börjat fråga ut folk i publiken, vilket försämrade stämningen ytterligare. Polisen brukar vanligtvis vara trevlig när de besöker spelningar och events i Göteborg, men igår var ett undantag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in