2010-04-26, 13:05
Medlem
Har någon ett Eurocard Platinum och testat att komma in i Priority Pass loungerna?

På Eurocards hemsida står det att det ingår ett Priority Pass medlemskap. Men det jag vill veta, är ifall kortinnehavaren måste betala 30USD för varje besök han/hon gör, eller är det BARA medföljande gäster som måste betala? Jag får olika svar beroende på vem jag frågar, så jag skulle vilja veta av någon som faktiskt har testat.

Mvh
Citera
2010-04-26, 15:00
Medlem
Muttes avatar
Jag skulle tro att du måste betala för varje besök. Texten nedan från Eurocards sida:

"Som Eurocard Platinumkund får du ett medlemskap i Priority Pass, vilket ger dig tillgång till mer än 600 VIP-lounger i över 300 städer jorden runt. Medlemsavgiften bjuder vi helt på (ord. pris 99 USD). Medföljande gäst betalar 30 USD per besök."

För mitt medlemskap med obegränsade antal besök betalar jag 399 euro om året. Det finns ett medlemskap för 99 euro, men då kostar varje besök. Låter som att det är det som ingår med Eurocards platinum.

https://www.prioritypass.com/Join/What-it-costs.cfm

Å andra sidan så låter formuleringen på Eurocards hemsida som att det vore gratis att gå in, så jag föreslår att du ringer dem.

http://www.seb.se/pow/wcp/eurocard_s...center,Kontakt
Citera
2010-04-26, 15:06
Medlem
Hej,

Jag har ringt dem flera gånger, och de har sagt att det är gratis. Men om man kollar eurocard.dk & .no så kostar det för varje besök.

Det är därför jag undrade ifall någon som har Eurocard Platinum faktiskt har provat.

Mvh
Citera
2010-05-03, 15:21
Medlem
För svenska Eurocard Platinum-innehavare är det kostnadsfritt att använda Priority Pass-loungerna. Medföljande gäst betalar ordinarie avgift per besök.
Norska Eurocard Platinum-kunder kan välja på två olika typer av lounger; Eurocard eller Priority Pass. Den senare har ett fast pris om 24 euro/30 US-dollar. I Eurocards egna lounger varierar priset.
Danska Eurocard Platinum-kunder med en gäst och egna barn under 12 år, går in kostnadsfritt i loungen i Köpenhamn, Stockholm och Göteborg. För övriga flygplatser i Europa varierar priset.

Läs gärna mer på eurocard.se, eurocard.no respektive eurocard.dk för att få exakta uppgifter om priser etc.

Trevlig resa med Eurocard!

Kerstin Ottosson, informationschef Eurocard
Citera
2010-12-28, 00:43
Medlem
Redors avatar
Att komma in på en flygplats lounge är ungefär det enda ett Eurocard Platinum är bra till. I övrigt så är ett platinum kort ungefär lika prestigefyllt som att ha ett ICA-kort. Den årliga kortavgiften på 1500:- är inte skälig till vad man får och deras "exklusiva" erbjudanden är ett skämt. Om man tror att ett Eurocard Platinum har samma status som ett AMEX Platinum så tror man väldigt väldigt fel.

Jag har haft ett Platinumkort i ca 3år nu och har aldrig utnyttjat någon av de "förmåner" man får som platinumkund, av den enkla anledningen att förmånerna är för dåliga och för snåla.

Det räcker gott och väl med ett Eurocard Gold, om man nu prompt måste ha ett kreditkort.
Eller skaffa ett kombinerat Ica och betalkort, det får du ut mer utav.
Citera
2011-05-26, 12:38
Medlem
klubbads avatar
lånar tråden, klantig som man knäckte jag mitt leg igår, måste man hämta ut kortet på posten eller får man hem det till brevlådan , har lantbrevbärare kan dessa köra ut kortet? och vet någon om posten kan hålla kortet tills nytt leg kommer
mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in