2010-04-25, 22:45
Medlem
Marsovs avatar
..Men inte åt vänster och uppåt?

Man kan lixom dra muspekaren utanför bildskärmen åt höger och nedåt. så den inte syns, men inte uppåt och åt vänster, där är det som en "vägg".

Varför?
Citera
2010-04-25, 22:48
Medlem
Slashcares avatar
Det är antagligen den översta pixeln i markören som talar om när det tar stopp och inte.
Citera
2010-04-25, 22:51
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Det är antagligen den översta pixeln i markören som talar om när det tar stopp och inte.

Så är det. Lås nu tråden, det finns inget disskutionsunderlag här.
Citera
2010-04-25, 22:52
Medlem
epost72s avatar
Det är spetsen på pekaren som alltid måste vara på skärmen, mao när du flyttar pekaren längst ned till höger så är ändå någon pixel av pekaren kvar på skärmen även om det inte syns så tydligt.
Citera
2010-04-25, 22:53
Medlem
Marsovs avatar
Happ, då fick man svar på det.

Då kan tråden låsas antar jag.
Citera
2010-04-26, 11:22
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
Happ, då fick man svar på det.

Då kan tråden låsas antar jag.
Nej, varför det? Detta är ett ämne som kan diskuteras i all evighet. Om jag ska börja med att vidareutveckla mig själv så är det nödvändigt att toppen på spetsen når vartenda utrymme på skärmen då det är den som är träffytan av markören för vad man klickar på.
Citera
2010-04-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
..Men inte åt vänster och uppåt?

Man kan lixom dra muspekaren utanför bildskärmen åt höger och nedåt. så den inte syns, men inte uppåt och åt vänster, där är det som en "vägg".

Varför?
Jag har det läget, och i mitt fall vet jag vad det beror på:
Jag har en extra skärm "definierad" i Windows och den utökar skärmytan åt höger.
Om extra-skärmen inte är igång (det är den bara ibland) påverkar inte musens förmåga att "försvinna"...

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in