• 1
  • 2
2010-04-27, 09:00
Medlem
När jag jobbade i hemtjänsten och de gamla damerna vidbränt något på spisen så brukade vi koka vatten och tvättmedel i kastrullen och låta det stå över dagen, då lossnar allt och man slipper stå och skrubba.
Citera
2010-04-27, 11:07
Medlem
Vet inte om någon har skrivit det redan men svinto is the shit. Räddade en av mina kastruller när jag hade gjort torsk med äggsås.
Citera
2010-04-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Gjorde en jättesats med lasagne idag och lyckades bränna två (2!) kastruller med ostsås (egentligen bara mjölk, smör och mjöl).

Har försökt få bort den stenhårda, svarta, illaluktande brända saken i botten med diskmedel, Svinto, bakpulver + vatten, ugnsrengöring... och annat. Men det sitter stenhårt!

Någon som har något patenterat (husmors-)tips?!

bästa tipset: ta kastrullen ..... öppna köksfönstret... kolla ner så det inte står nån unge där... och släng ut kastrullen... å vips.... allt borta!
Citera
2010-04-27, 15:02
Medlem
TravisBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculea
i med lite vatten o diskmedel, sen tar du stålull, inga problem! Klarar diskarna de på mitt jobb klarar du de!

Så sant som du säger det! Ska bränna mjölk som fan nästa gång han ställer tillbaka mina sauteuser med vatten i, alltid lika förbannat när man ska ta ner en ifrån hyllan så är det vatten i!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in