Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-04-30, 17:14
  #25
Medlem
Irrblossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Vi har säkrat eluttagen (de är också jäkligt intressanta av någon anledning). De flesta sladdarna finns i lister men vissa är svåra att bli av med, strömsladden och nätverkssladden till laptopen tex. Finns nog en poäng i vad du säger dock, skulle nog kunna få bort lite fler sladdar genom lister men alla går ju inte.


Jag tror att allt sådant blir mer och mer intressant bara för att dom märker att dom inte FÅR vara på och pilla just där.
Tror också på att visa att det inte är okej med "mammas och pappas sladdar", men att det är okej med egna sladdar som hon/han faktiskt fått.

9 månaders är smartare än man tror! :-)
Citera
2010-04-30, 18:18
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Jag tror att allt sådant blir mer och mer intressant bara för att dom märker att dom inte FÅR vara på och pilla just där.
Tror också på att visa att det inte är okej med "mammas och pappas sladdar", men att det är okej med egna sladdar som hon/han faktiskt fått.

9 månaders är smartare än man tror! :-)

Fast på nåt jävla vänster ska de alltid pilla på det man själv använder. Min elvamånadersgrabb är likadan, han ska på varenda sladd som finns och har dragit ut modemkablarna fler än en gång under sin karriär som krypande bebis. Och han ska pilla på mobilerna, laptopen, fjärrkontrollen och hemtelefonen. Så länge det är de grejerna vi använder, vill säga. En gammal fjärrkontroll eller mobiltelefon som inte används är totalt ointressant i hans ögon.
Citera
2010-04-30, 20:06
  #27
Avstängd
Vanillias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxious
Jag var precis likadan när jag var mindre, mina föräldrar löste problemet genom att ge mig en låda med gamla sladdar som inte användes så kunde jag sitta där och tugga på dom i min ensamhet, då slipper du ju vara orolig för att hon tuggar på ex. elkablage eller dyl.

Det är något med sladdar.. beroendeframkallande


Fast det där känns ju lite farligt. Ett så pass litet barn förstår ju inte att de sladdar han/hon får att leka med är ofarliga medan de sladdar som sitter ikopplade kan vara livsfarliga. Han/hon kommer kanske tro att alla sladdar utan undantag är ofarliga och så är han/hon framme och gnager på en ikopplad sladd rätt vad det är...

Tyvärr har jag inga bra tips till dig, Heinze. De enda som varit på mina sladdar är kaniner (en försökte begå självmord genom att gnaga av TV-sladden, fattar inte att han överlevde!), mina barn har faktiskt inte varit intresserade av att gnaga på dem. Att dra ur dem däremot...
Citera
2010-04-30, 21:26
  #28
Medlem
Oliwas avatar
Nu är ju ditt barn lite litet för min metod, men ni kan börja redan nu, de förstår mer än man tror.

Berätta detta för henne:

I sladdarna och i eluttagen bor en farbror som heter farbror Ström. Han är JÄTTE-elak. Om man tar för mycket i sladdarna eller stoppar in fingrarna i eluttag biter han genast av fingrarna. Om du inte har några fingrar blir det VÄLDIGT svårt att vinka och rita sen. DET VILL DU INTE VA? Han kommer alltså att bita av fingrarna och äta upp dem, puts väck fingrar! (illustera genom huggande rörelse).

Jag var själv oerhört nöjd med min metod tills sonen vaknade på natten och skrek att en vuxen var dum mot honom. När jag frågade vem som var dum så snyftade han och pekade skräckslaget mot eluttaget att det var "fabbo stöm".

Ev kan ni alltså tona mer historien lite.
Citera
2010-05-01, 02:50
  #29
Medlem
luxxxinteriors avatar
tuggar hon batteri laddare också? förutom sladdar är ungen väldigt sugen på att stoppa sina små fingrar i mina laddare. vet inte om det är farligt med just denna aparatur? förmodligen inte.
Citera
2010-05-01, 22:45
  #30
Medlem
Irrblossas avatar
Hör kanske inte till tråden...men min lilla hade dille på att suga på elprylar när hon var liten...(hon är fem nu) Bland annat sög hon sönder en USB kabel som satt fast i datorn...det blev kortslutning i den.

Vi har skojat om att börja göra en lista på allt hon förstört och kommer att förstöra. När hon fyller arton ska hon få en faktura!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback