• 1
  • 2
2010-04-25, 09:40
Medlem
Dajmens avatar
Tjenna! Jag har fått en jävla massa bluescreens den senaste månaden och dom kommer enbart när jag spelar, dvs Counter-Strike eller World of warcraft. När jag bara surfar på internet händer det aldrig.

Jag har Windows vista Home Premium med 32-bitars operativsystem.
Och Bluescreens kommer mer och mer... Jag har kört full scanning med Avast antivirus och det hittar inget.

Så här säger problemrapporten:

Händelsenamn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Språkvariant-ID: 1033

BCCode: 124
BCP1: 00000000
BCP2: 86143028
BCP3: F6404000
BCP4: 00000135
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Har försökt med allt jag kan för o fixa detta men är tyvärr Inte så bra med detta. Hoppas någon kan bidra med lite hjälp eller förslag det uppskattas enormt. Är det något mer ni behöver veta så är det bara att fråga.

P.S Datan är en "spel data" från inet som dom byggt själva som jag förstod det . Tack på förhand /Dajmen
Citera
2010-04-25, 10:20
Medlem
900maths avatar
Vad har du för graffikkort och psu (power supply) i datorn?

Testa att uppgradera drivrutinerna till graffikortet, kan vara dom som ballar ur och inte klarar av renderingen och därmed ger blåskärm eftersom du skriver att det aldrig händer vid vanlig 2dhantering.
Citera
2010-04-25, 10:23
Medlem
900maths avatar
Googlade och hittade en person som har i princip samma felkoder som dig. Läs på:

http://forums.techarena.in/windows-v...mes/734701.htm
Citera
2010-04-25, 10:32
Medlem
Dajmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 900math
Vad har du för graffikkort och psu (power supply) i datorn?

Testa att uppgradera drivrutinerna till graffikortet, kan vara dom som ballar ur och inte klarar av renderingen och därmed ger blåskärm eftersom du skriver att det aldrig händer vid vanlig 2dhantering.

Har NVIDIA GeForce 9500 GT . har aldrig hört talas som power supply ? Menar du processor så har jag amd athlon 64 x2 dual core processor 6000+. Testade uppgradera grafik kort och det va tydligen redan uppgraderat .
Citera
2010-04-25, 10:39
Medlem
Dajmens avatar
Citat:
Googlade och hittade en person som har i princip samma felkoder som dig. Läs på:

http://forums.techarena.in/windows-v...mes/734701.htm

Jo tack det finns lite alternativ där jag kan testa. Men har tänkt mycket på att alla värkar enbart ha dessa problem på visa eller windows 7 och inte xp. Så det är kanske värt att skaffa xp ist. Kan jag tanka ner det eller måste jag köpa skiva ? Och kommer det lägga sig på mitt operativsystem eller kan jag därefter ta bort vista ? Tack för länk och svar!
Citera
2010-04-25, 19:23
Medlem
900maths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmen
Jo tack det finns lite alternativ där jag kan testa. Men har tänkt mycket på att alla värkar enbart ha dessa problem på visa eller windows 7 och inte xp. Så det är kanske värt att skaffa xp ist. Kan jag tanka ner det eller måste jag köpa skiva ? Och kommer det lägga sig på mitt operativsystem eller kan jag därefter ta bort vista ? Tack för länk och svar!

Nää jag tycker inte du ska byta tillbaka till xp, windows-xp är ett 8 år gammalt operativsystem och är inte att rekommendera om du vill ha bra prestanda. Dock så är windows vista ren skit enligt mig, windows 7 fungerar mycket bättre. Du kan göra en uppgradering från windows vista till windows 7 och behålla alla filer och sånt, jag skulle dock rekommendera att du gör en ren installation av windows 7 istället.
Citera
2010-04-25, 21:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-04-25, 21:07
Medlem
Dajmens avatar
Citat:
Nää jag tycker inte du ska byta tillbaka till xp, windows-xp är ett 8 år gammalt operativsystem och är inte att rekommendera om du vill ha bra prestanda. Dock så är windows vista ren skit enligt mig, windows 7 fungerar mycket bättre. Du kan göra en uppgradering från windows vista till windows 7 och behålla alla filer och sånt, jag skulle dock rekommendera att du gör en ren installation av windows 7 istället.

Okej tack ska kolla up detta. Nu är det så att jag har formaterat om hela datan och bluescreens är borta men istället så stängs datan av helt och står avstängd. Det visar ingen info på problemrapporten eller säger att det är nåt fel som det gjorde innan. Så nu verkar jag ha ett annat problem... Och jag har uppdaterat allt från windows update igen =/
Citera
2010-04-25, 21:29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Kolla tempen på grafikkortet.
Räcker ditt nätagg till?
Citera
2010-04-25, 21:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
TS får nu en tillsägelse för upprepade korspostningar.

//Moderator
Citera
2010-04-25, 21:32
Medlem
Dajmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kolla tempen på grafikkortet.
Räcker ditt nätagg till?

Är tyvär inte så hai på detta med datorer så vet inte hur jag kollar grafik temp.Och inte hört talas om nätagg? Tacksam för mer info
Citera
2010-04-25, 21:34
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmen
Är tyvär inte så hai på detta med datorer så vet inte hur jag kollar grafik temp.Och inte hört talas om nätagg? Tacksam för mer info

Köp en konsoll istället
Ladda hem t.ex. speedfan och kolla vad du får för temp på grafikkortet när du spelar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in