• 1
  • 2
2010-04-25, 07:34
Medlem
Passar Fisken ihop med Lejonet?

När jag läser Fiskarnas stjärntecken så stämmer i princip ALLT..

Det positiva är dock att både Fisken och Lejonet, har så mycket gemensamt. De har bla. de musikaliska och andliga delarna gemensamt.. kanske mer.

Som Fisk så är man dock väldigt känslig och passiv, men väldigt kärleksfull och omtänksam.
Som Lejon så är man väldigt dominant (oftast), egoistisk och aktiv. Men även kärleksfull mot den älskade.

När jag läste om de skulle passa ihop så såg det inte så bra ut.
Men man ska kanske inte enbart gå efter vad astrologin säger?
Kanske passar man ihop ändå?

Finns det några här på FB som är Fisk & Lejon och har en fungerande relation?
Det skulle varit intressant att veta..
Senast redigerad av DestructedSoul 2010-04-25 kl. 07:37.
Citera
2010-04-26, 02:41
Medlem
Någon?
Citera
2010-04-26, 17:01
Medlem
Finalswes avatar
Jag är fisk och allt stämmer nästan in på 100%

När det gäller relationer har det gått som horoskopet säger jag är ju ute efter den rätte och de tjejer jag haft blir jag besvikna på pga att det inte känns rätt

Så svaret är nej jag har ingen fungerande relation
Citera
2010-04-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finalswe
Jag är fisk och allt stämmer nästan in på 100%

När det gäller relationer har det gått som horoskopet säger jag är ju ute efter den rätte och de tjejer jag haft blir jag besvikna på pga att det inte känns rätt

Så svaret är nej jag har ingen fungerande relation

Usch, låter inte bra :/

Hoppas att du hittar den rätte snart dock!
Citera
2012-05-03, 23:27
Medlem
JAg är lejon och det stämmer in mycket på mig. ÄR väl vad man säger definitionen av lejonets egenskaper..

ÄR mycket konstnärlig, högfärdig, lojal, dramatisk, musikalisk, driven, storslagen, gillar livets goda, dominant, extremt känslig och bräcklig bakom fasaden, går aldrig halvhjärtat in i en relation tillexempel.

Men jag hade en kompis som var fisk. De är väldigt känsliga, djupa, poetiska och grubbliga typ. Men hon var min bästa vän och det funkade perfekt. Vi matchade varandra väldigt mycket, på ett andligt och ett inre plan. Den största förlust i mitt liv faktiskt,, men de är så förbannat jobbiga och svåra ibland, pga att de inte är öppna med vad de känner utan kan stänga inne det och grubblar kring det osv. Men jag tycker som sagt att det finns en inre förståelse mellan lejonet och fisken, även om de inte alltid kommer överens.
Citera
2012-05-04, 01:46
Medlem
knivhippies avatar
Jag är fisk och typ allt det där stämmer in på mig. Tro det eller ej, men jag var ihop med ett Lejon i 8 år! Det tog tid för henne att vänja sig vid mig tror jag, hon väldigt strukturerad och jag flummig och huvet i det blå. Hon väldigt mycket karriärist och jag bryr mig inte ett dyft om det där så länge jag har mat på bordet och kan övervintra lite i Asien. När det blev allt för seriöst med barnaplanerande, ihopflyttande och svenssonlevenrne fick jag tyvärr fly fältet för en galen våg.

Hur som helst funkade det förhållandet, men vi hade alldeles för olika livsstilar för att bilda familj etc..
Citera
2012-05-23, 22:36
Medlem
min pappa är fisk och min mamma lejon. dom levde ihop i 21 år men gick isär när mamma hade tröttnat på deras förhållande. Lejon är lynniga och tröttnar fort (eller till slut) på sin partner, om det inte är en alldeles speciellt spännande människa lejonet lyckats hitta. bör nämnas att sista 15åren av deras förhållande inte alls var särskilt bra för någon eller speciellt givande. de höll ihop för oss barns skull helt enkelt. så fisk + lejon = njaaaa.... om man vill chansa.
Senast redigerad av maddahfakkah 2012-05-23 kl. 22:38.
Citera
2012-05-25, 19:49
Medlem
kanelipullas avatar
ABSOLUT INTE..!! Akta dig för lejonet..!! Ett Lejon kommer ALLTID att vara nummer 1 i allting..!! Det spelar absolut ingen roll vad Fiskarana gör.. tävling, diskussion, vem är vackrast, bäst.. ALLT mellan himmel och jord. Så kommer Lejonet alltid att vara kung.. spelar roll hur fel han/hon har.. för ett lejon ser inga fel!! Och joodå.. vet mycket om stjärntecken. ps. är själv skorpion
Citera
2012-05-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
ABSOLUT INTE..!! Akta dig för lejonet..!! Ett Lejon kommer ALLTID att vara nummer 1 i allting..!! Det spelar absolut ingen roll vad Fiskarana gör.. tävling, diskussion, vem är vackrast, bäst.. ALLT mellan himmel och jord. Så kommer Lejonet alltid att vara kung.. spelar roll hur fel han/hon har.. för ett lejon ser inga fel!! Och joodå.. vet mycket om stjärntecken. ps. är själv skorpion
du har helt rätt i detta! Lejonet är ett "stolt" tecken. Ska alltid ha sista ordet. Och kan sura och vara allmänt griniga tills motståndaren ger sig. Jag är dessutom själv lejon, precis som min mamma. Och vi HATAR när någon säger emot eller har negativa synpunkter. Som mamma/dotter har dock den relationen fungerat superbra då vi hållt ihop i vått och torrt. Men då är vi uppvuxna ihop och nästan alla mina värderingar har jag ju fått av henne. Så fungerar det ju inte riktigt i en "kärleksrelation" då två personer oftast kommer från olika miljöer.
Citera
2012-05-26, 19:24
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla

Jaha??
Hoppas att du har nått som backar upp dit påstående?
Citera
2012-05-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Jaha??
Hoppas att du har nått som backar upp dit påstående?

Det kan jag backa upp...det enda som gör att man står ut med dessa dominanta *"#¤*'*...är att dom är generösa o glada.
Citera
2012-05-27, 14:57
Medlem
Kobolds avatar
Men är du dum i huvudet som tar horoskop på allvar. Astrologi är bluff och båg. Du kan lika gärna singla slant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in