Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-24, 11:26
Medlem
L-illuminatos avatar
Fattar inte varför så många trådar flyttas till papperkorgen av mods trots att dom är on-topic i flera fall.

Ibland känns det som om det inte finns något kriteria tycker modden subjektivt att ämnet är tramsigt eller omoget så slängs tråden. Trots att det kan finnas en hel del som får något positivt utav tråden ifråga

Idag när jag bläddra igenom Erotik och Sexualitet Forumet var ju varannan tråd
stängd, flyttad till papperskorgen eller utkastad.

Citera
2010-04-24, 11:46
Medlem
epost72s avatar
Fenomenet är en följd av att just den delen blivit "städad" nyligen.
En moderator har gjort en insats åt flera trådar på en gång, det kan då kännas som att var och varannan tråd låsts eller papperskorgats, dessa spår sjunker sakta nedåt och dränks med nya trådar, vänta ett par timmar så ser det ut som vanligt igen

Senast redigerad av epost72 2010-04-24 kl. 11:50.
Citera
2010-04-24, 11:50
Medlem
L-illuminatos avatar
Okej det tråkiga är att en del trådar som är uppenbara provaktion/trolltrådar inte slängs/stängs ner medan liksom trådar som har en intressant diskussion.

Som kan Veganer svälja sperma då det egentligen är en animalisk produkt (men icke exploaterad) tas bort medan en trolltråd som:

Heavypop's
Hur känns det att ha flera kukar i sig samtidigt?

Som uppenbarligen bara är en tråd där han hoppas kunna kåta upp sig själv av svaren blir kvar....
Citera
2010-04-24, 11:51
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Fattar inte varför så många trådar flyttas till papperkorgen av mods trots att dom är on-topic i flera fall.

Ibland känns det som om det inte finns något kriteria tycker modden subjektivt att ämnet är tramsigt eller omoget så slängs tråden. Trots att det kan finnas en hel del som får något positivt utav tråden ifråga

Idag när jag bläddra igenom Erotik och Sexualitet Forumet var ju varannan tråd
stängd, flyttad till papperskorgen eller utkastad.

Huruvida någon får något positivt ur tråden eller inte är egentligen oväsentligt om tråden är felpostad eller på annat sätt inte följer reglerna.
Anledningen till att det ser ut som om alla trådar flyttas är för att vi skriver ett modmeddelande innan vi flyttar och då bumpas tråden till toppen på sidan och alla flyttningshänvisningar ligger kvar där. Vi moderatorer kan nämligen inte heller posta i papperskorgen.

Har du problem med en viss tråd så går det alldeles utmärkt att göra som det står i FAQen: ta kontakt med berörda moderatorer.
Citera
2010-04-24, 11:52
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Okej det tråkiga är att en del trådar som är uppenbara provaktion/trolltrådar inte slängs/stängs ner medan liksom trådar som har en intressant diskussion.

Som kan Veganer svälja sperma då det egentligen är en animalisk produkt (men icke exploaterad) tas bort medan en trolltråd som:

Heavypop's

Som uppenbarligen bara är en tråd där han hoppas kunna kåta upp sig själv av svaren blir kvar....
Som sagt: frågor om enskilda trådar bör tas upp med berörda moderatorer men för att du ska slippa klicka på PM-knappen så kan jag säga att den tråden faktiskt är korrekt upplagd och rätt placerad.
Citera
2010-04-24, 12:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Heavypop's

Nu är det ju iofs så att trolltrådar på intet sätt bryter mot någon som helst regel.
Synpunkter på moderering tas främst via PM till moderatorer i forumet som man kritiserar, där efter admin och sist en tråd i denna del.
Knappen "Rapportera inlägg" rekommenderas varmt, om du anser att en tråd/ett inlägg inte håller måttet, så rapportera. Tro mig om det är motiverat så sker det åtgärder.

Troll/provokation kontra rent trams är också en parameter som man tar hänsyn till.

EDIT

Skriver långsamt...
Senast redigerad av epost72 2010-04-24 kl. 12:02.
Citera
2010-04-24, 13:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Sorry men ibland brukar man jag skicka PM till Moderatorer har även gjort det denna gången men då det verkat ha varit en gruppattack på forumet så är det ju 3-4 moderatorer som har gjort det.

Sedan Får man sällan svar eller får vänta en halvecka på att få svar då man skickar pm (då har redan tråden och ämnet hinnat självdö)

Ibland blir jag tillsagd att använda report knappen men det blir ju också fel då det inte handlar om en anmälan utan snarare mer om att ta en diskussion....
Citera
2010-04-24, 13:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Sorry men ibland brukar man jag skicka PM till Moderatorer har även gjort det denna gången men då det verkat ha varit en gruppattack på forumet så är det ju 3-4 moderatorer som har gjort det.

Sedan Får man sällan svar eller får vänta en halvecka på att få svar då man skickar pm (då har redan tråden och ämnet hinnat självdö)

Ibland blir jag tillsagd att använda report knappen men det blir ju också fel då det inte handlar om en anmälan utan snarare mer om att ta en diskussion....
Nej du, det var jag som attackmodererade i förmiddags, det ser du ju själv på moderatorsmeddelandena i trådarna. Jag har ICKE fått något PM från dig.

Jag svarade också i denna tråd relativt snabbt tycker jag. Din kritik känns aningen felriktad.

Dessutom går det utmärkt att använda RP-knappen även om det bara gäller diskussion om ett inlägg eller tråd, skriv bara i rutan exakt vad du menar. Fördelen med det är ju att alla moderatorer i forumsdelen ser det, till skillnad från ett riktat PM.
Citera
2010-04-24, 13:32
Medlem
L-illuminatos avatar
Jo jag vet att du ändra något och flytta något men det var två andra moderatorer som gjorde det också han som har någon svarvit avatar med horn på och någon till med en konstig avatar.

Dina ändringar kände jag var mer befogade därför PM'a jag inte dig....

Edit
Kollade upp min Sentfolder skickade till Gutegirl (sp?)
Citera
2010-04-24, 13:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jo jag vet att du ändra något och flytta något men det var två andra moderatorer som gjorde det också han som har någon svarvit avatar med horn på och någon till med en konstig avatar.

Edit
Detta skedde alltså i förmiddags? Tycker du att det är rimligt att alla moderatorer ska vara närvarande 24 timmar om dygnet?

Nåväl: har du fler funderingar över E&S är du välkommen att PMa mig, dock kommer svar inte komma på en gång ikväll då jag ska arbeta mellan 16 och (ca)24, i värsta fall är jag trött och kommer somna direkt efter det och du får vänta ända till imorgon med svar. Starta ingen ny tråd i flashback i så fall, jag lovar att ta det när tid finnes! =)
Citera
2010-04-24, 13:59
Bannlyst
Citat:

Heavypop's

På vilket sätt är det relevant vad veganer kan svälja och inte svälja i erotik och sexualitet?
Citera
2010-04-25, 12:31
Medlem
Citat:

Edit

Och svar på PM fick du ju också igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in