2010-04-22, 19:35
Medlem
Fick ett sånt där mess idag som man lyckats klara sig ifrån fram tills nu och det var "jag är ledsen men jag har kollat mig och jag har klamydia". Var en som jag hade sex med för 1,5 vecka sen. Inget mer med det utan det är bara att kolla upp sig och kanske käka lite piller.

Vad jag funderar på är hur långt tillbaka i tiden jag måste uppge vilka jag haft sex med och om de i så fall får reda på vem som uppgett deras namn. Anledningen är att jag har två kvinnor som betyder lite mer för mig och eventuellt skall jag vara lite mer seriös med någon av dem men ingen av dem kommer väl att bli speciellt glad om de får reda på att jag roat mig lite på egen hand men ändå inte riktigt på egen hand
Citera
2010-04-22, 19:36
Medlem
Meropes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNickNameForMe
Fick ett sånt där mess idag som man lyckats klara sig ifrån fram tills nu och det var "jag är ledsen men jag har kollat mig och jag har klamydia". Var en som jag hade sex med för 1,5 vecka sen. Inget mer med det utan det är bara att kolla upp sig och kanske käka lite piller.

Vad jag funderar på är hur långt tillbaka i tiden jag måste uppge vilka jag haft sex med och om de i så fall får reda på vem som uppgett deras namn. Anledningen är att jag har två kvinnor som betyder lite mer för mig och eventuellt skall jag vara lite mer seriös med någon av dem men ingen av dem kommer väl att bli speciellt glad om de får reda på att jag roat mig lite på egen hand men ändå inte riktigt på egen hand
Olika för olika landsting, men på de flesta ställen är det ett halvår som gäller. Och nej - tystnadsplikt gäller.
Citera
2010-04-22, 19:41
Medlem
Trogmyers avatar
Citat:

Ett halvår eller ett år. Någonstans där emellan.
Och de får inte reda på ifrån vem
Tycker förövrigt att du säger till den bruden som du uttrycker det, är lite mer seriöst med, att det var långt sedan tillbaka detta skedde. Klamydia märks ju i princip inte så skyll på det
Citera
2010-04-22, 20:12
Medlem
Plottis avatar
Crap, 1 år? Tror dom verkligen man kommer ihåg alla? Jag skulle aldrig komma ihåg ett år. Ett halvår kanske jag skulle komma ihåg, inte över en sommar iaf.
Citera
2010-04-22, 20:43
Medlem
1 år tillbaka eller sen man senast kollade sig
Citera
2010-04-22, 20:59
Medlem
"Inget mer med det utan det är bara att kolla upp sig och kanske käka lite piller."

Det är ju just den attityden som gör att alla går runt med skabb ..

Att försöka komma ihåg namn borde ju vara mindre jobbet än vetskapen att man går runt med kli på snoppen kan man tycka men.
Citera
2010-04-23, 00:55
Medlem
Citat:

6 månader tror jag och alla du har haft sex med kommer kontaktas. Vet ej om det gäller de du använde kondom med.
Citera
2010-04-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
"Inget mer med det utan det är bara att kolla upp sig och kanske käka lite piller."

Det är ju just den attityden som gör att alla går runt med skabb ..

Att försöka komma ihåg namn borde ju vara mindre jobbet än vetskapen att man går runt med kli på snoppen kan man tycka men.

Klamydia är ju trots allt bara ett problem om man går med det länge, annars är det ju lätt som en plätt att bli av med det.
Citera
2010-04-23, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DashX
Klamydia är ju trots allt bara ett problem om man går med det länge, annars är det ju lätt som en plätt att bli av med det.
Jag vet inte vad riskerna i procent är för saker och ting men folk drar ju på sig en massa skabb i onödan "eftersom det ändå går att bota" även om det kanske kan ge påföljder som varar även efter att bakterien är borta.

Och de virusrelaterade får man väl inte bort alls?

Som sagt, mängden tonsillscancer hade ju ökat 3 gånger på sistone vilket man trodde var för att damerna sög mer kuk till höger o vänster, och så är det ju säkert och folk vill ju inte köra avsugningar med kondom ... Men ja, då sprider man ju runt skiten också.

Är inte insatt i huruvida testerna görs lokalt och bara visar resultat för könet eller om de även visar eventuell smitta i röven eller halsen.
Citera
2010-04-23, 03:33
Medlem
miko_ms avatar

"Tog slut med min tjej för drygt ett år sen har haft ett ONS efter det, träffades på krogen, hon hette -valfritt namn- frågade dock inte efter efternamnet. Tror hon bodde i -valfri stad-"

Thats it sopa.
Citera
2010-04-23, 07:06
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miko_m

"Tog slut med min tjej för drygt ett år sen har haft ett ONS efter det, träffades på krogen, hon hette -valfritt namn- frågade dock inte efter efternamnet. Tror hon bodde i -valfri stad-"

Thats it sopa.

Finns ju en anledning till att man smittspårar... Pucko.
Citera
2010-04-23, 14:18
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miko_m

Thats it sopa.

Dummast i stan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här