• 1
  • 2
2010-04-24, 00:55
Medlem
Rakiis avatar
God kväll!

Blev sugen på att köpa mig en dosa General igår mest av nostalgiska skäl som tar mig tillbaka samtidigt som jag blev lite sugen på den att snusa vid sidan av Ettan. Nu är snart dosan slut och såhär fort har jag aldrig snusat upp en dosa tidigare, då jag håller mig på mellan två-tre stycken dosor i veckan. Tidigare då jag gick ifrån Grov till Ettan blev det lite samma grej, större dagsförbrukning men inte i dessa mängder... någon som har en idé vad det kan bero på?

Hur är det för er, brukar ni snusare här på FB varva med olika märken ni med?
Citera
2010-04-24, 01:05
Medlem
Bolt Jenkinss avatar
Kan känna likadant faktiskt..

Kan ju ha o göra med olika nikotin mängder på olika snus men skillnaden är ju så marginell så jag vet inte..
Citera
2010-04-24, 01:07
Medlem
theblues avatar
Jag har "kört" på Kronan nästan ett år nu innan dess var det Ettan men ibland blir det att man köper en General för omväxling och när man gör det så går det åt snabbt som fan! Det är coolt

Länge leve det bruna guldet!
Citera
2010-04-24, 01:08
Medlem
DarkKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
God kväll!

Blev sugen på att köpa mig en dosa General igår mest av nostalgiska skäl som tar mig tillbaka samtidigt som jag blev lite sugen på den att snusa vid sidan av Ettan. Nu är snart dosan slut och såhär fort har jag aldrig snusat upp en dosa tidigare, då jag håller mig på mellan två-tre stycken dosor i veckan. Tidigare då jag gick ifrån Grov till Ettan blev det lite samma grej, större dagsförbrukning men inte i dessa mängder... någon som har en idé vad det kan bero på?

Hur är det för er, brukar ni snusare här på FB varva med olika märken ni med?

Jag snusar bara Göteborgs Rapè, både portion och lös, inget annat. En dosa för mig håller i ca 2-3 dagar.
Citera
2010-04-24, 01:14
Medlem
Efterblivions avatar
Jag snusar oftast Göteborgs, men då och då köper jag en dösa General för sakens skull Vette fan men det känns som att man bara behöver lite ändring i livet då och då
Citera
2010-04-24, 01:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Jenkins
Kan känna likadant faktiskt..

Kan ju ha o göra med olika nikotin mängder på olika snus men skillnaden är ju så marginell så jag vet inte..

Kan vara en bidragande faktor tänker jag nu då jag snusade en dosa General Sterk innan jag gick över till den vanliga sorten, så antar att jag fick högre tolerans på kort tid även om jag tidigare har en hög tolerans.

Citat:
Ursprungligen postat av theblue
Jag har "kört" på Kronan nästan ett år nu innan dess var det Ettan men ibland blir det att man köper en General för omväxling och när man gör det så går det åt snabbt som fan! Det är coolt

Länge leve det bruna guldet!

Intressant att det gäller General för dig med! Jag tycker verkligen att Generalen är riktigt god och är rädd för att den ska ersätta Ettan, kommer antagligen börja snusa mera då...

Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Jag snusar bara Göteborgs Rapè, både portion och lös, inget annat. En dosa för mig håller i ca 2-3 dagar.

Upplever det också då jag enbart snusar samma sort under perioder, man blir snussugen och stillar begäret men inte som att stilla en slags hunger nu som jag har av General. Längtar verkligen till man kan få ta en snus för den är så god!
Citera
2010-04-24, 01:29
Medlem
theblues avatar
Citat:

Intressant att det gäller General för dig med! Jag tycker verkligen att Generalen är riktigt god och är rädd för att den ska ersätta Ettan, kommer antagligen börja snusa mera då...

I julas testade jag General ekstra sterk och tänkte nu har jag hittat det ultimata snuset! Dock vid den andra dosan så blev den speciella eftersmaken riktigt konstig, inte klassik snunssmak... Om du inte prövat den gör det
Citera
2010-04-24, 01:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theblue
I julas testade jag General ekstra sterk och tänkte nu har jag hittat det ultimata snuset! Dock vid den andra dosan så blev den speciella eftersmaken riktigt konstig, inte klassik snunssmak... Om du inte prövat den gör det

Visst har jag testat den (skrev om den ett inlägg upp) och jag gillar den vid enstaka tillfällen men är rädd som sagt att min tolerans ska få en ökning. Börjar jag med snus som ligger på 15 mg så ligger man ju i riskzonen för att bli mer beroende, om det nu är möjligt.
Citera
2010-04-24, 01:34
Medlem
Claes.Von.Hamlets avatar
Jag är en ivrig snusare och har under hela min snuskarriär nyttjat Generalen.
Diverse välmenande individer har försökt traktera mig med en mängd olika sorters snus men jag föredrar mitt invanda märke.
Dessutom vill jag höja ett varningensfinger för dessa budgetdosor i plast som innehåller snus av tveksam kvalitet och som i det långa loppet hotar vår snuskultur som faktiskt är helt unik i världen...
Citera
2010-04-24, 01:41
Medlem
theblues avatar
Citat:
Visst har jag testat den (skrev om den ett inlägg upp) och jag gillar den vid enstaka tillfällen men är rädd som sagt att min tolerans ska få en ökning. Börjar jag med snus som ligger på 15 mg så ligger man ju i riskzonen för att bli mer beroende, om det nu är möjligt.

Oj hahaha missa det totalt som du kanske fatta
Citera
2010-04-24, 01:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes.Von.Hamlet
Dessutom vill jag höja ett varningensfinger för dessa budgetdosor i plast som innehåller snus av tveksam kvalitet och som i det långa loppet hotar vår snuskultur som faktiskt är helt unik i världen...

Hm, General säljs väl i samma sortens plastdosor (portion då) som vilket annat snus som helst?
Citera
2010-04-24, 01:57
Medlem
Claes.Von.Hamlets avatar
Min gode man.
Portionssnus har jag aldrig nyttjat så vilka dosor det säljs i är jag helt obevandrad i.
Däremot har jag med skräck i blicken beskådat dessa märkliga påsar med sin gråa vadmallstextur och dess användares obehagliga spottkoppar inbyggda i snusdoselocket.
Senast redigerad av Claes.Von.Hamlet 2010-04-24 kl. 01:58. Anledning: Till Rakii
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in