Lite gammal tråd, hittade när jag googlade då jag lider av samma problem med delay i w7.
Så är det någon som har lösning på detta? Admin rättigheter etc fungerar ej för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av bergstrollet
vent 2.1 är 8 år gammalt. mycket har hänt sedan det släpptes. windows xp hade precis släppts tex. du borde gå över till något nyare och mera uppdaterat. mumble är opensource och mycket mera stabilt. det släpps uppdateringar de flesta kvällar och du kan enkelt skaffa egna kanaler via den inbyggda serverlistan.
här är en tråd med mera info
https://www.flashback.org/t1126093
Anledningen till att folk fortfarande använder gamla ventrilo är för att nyare gratis versionen bara tillåter typ 10 personer på en server samtidigt. Och tyvärr så använder väldigt många fortfarande gamla ventrilo som VOIP för spel etc. Jag försöker få mina kamrater att byta, men allt som är nytt är ju farligt. Det kan ju vara jobbigt att ställa in.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Är mumble bra när det gäller att prata i spel (cs m.m), ingen delay bra ljud m.m?

Mumble är ju helt klart bäst. Finns mycket bra inställningar och det drar väldigt lite bandbredd både server och klient.