Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-03-26, 23:20
Medlem
NTcryS:ts avatar
Jag undrar hur säkert det är att skriva här. Tänker på om jag t.ex. skriver att jag har något olagligt hemma. Jag har lagt märke till att folk skriver relativt ohämmat om både det ena och det andra. Det kan ju vara span på forumet. Skulle jag vara i polisledningen skulle jag garanterat ha gubbar på forum av denna typ. Det är väl ingen match för snuten att ta reda på vem jag är med hjälp av mina avtryck här? Eller...?
Citera
2004-03-26, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NTcryS:t
Jag undrar hur säkert det är att skriva här. Tänker på om jag t.ex. skriver att jag har något olagligt hemma. Jag har lagt märke till att folk skriver relativt ohämmat om både det ena och det andra. Det kan ju vara span på forumet. Skulle jag vara i polisledningen skulle jag garanterat ha gubbar på forum av denna typ. Det är väl ingen match för snuten att ta reda på vem jag är med hjälp av mina avtryck här? Eller...?

BigBrother watching you.....
Citera
2004-03-27, 03:01
Medlem
TWATEs avatar
klart som fna du inte ska finnas på forum om du e jagad..
de e bara dummt.. =)
Citera
2004-03-28, 00:43
Medlem
Azoracs avatar
Det finns 2 allternativ för polisen att veta att det är du.

1. de avlysnar din dator.
2. de får loggarna från flashback, om de nu sparar några dvs. vet inte hur de hanterar såna uppgifter. nån moderator akn säkert svara på det.
Citera
2004-03-28, 00:54
Medlem
TWATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azorac

2. de får loggarna från flashback, om de nu sparar några dvs. vet inte hur de hanterar såna uppgifter. nån moderator akn säkert svara på det.

Finns ett till..
De du sägger här på fb kan ge en massa bevis om att du e du..
Citera
2004-03-28, 01:09
Medlem
Azoracs avatar
jo i för sig, men man kanske inte skall säjja sånt om man är paranoid och räd att frabror blå kommer på besök.
Citera
2004-03-28, 09:41
Medlem
XSSs avatar
Jag tror att det beror alldeles på trovärdigheten vad polisen väljer att göra.

Knappast något större pådrag om man nämner att man har 5 gram hasch hemma i byrålådan....eh, skrev jag det där?
Citera
2004-03-28, 19:13
Medlem
NTcryS:ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azorac

Så min IP-adress kan alltså inte bängen få fatt i (efter besök här) på annat sätt än att Flashbacks admin ger dom den?
Citera
2004-03-28, 21:00
Medlem
din isp kan också få tag på det om de hade sparat dina loggar vilket de med största sannolikhet inte gör så ja det är väl enda sättet?
Citera
2004-03-28, 21:14
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NTcryS:t
Så min IP-adress kan alltså inte bängen få fatt i (efter besök här) på annat sätt än att Flashbacks admin ger dom den?

helt rätt
Citera
2004-03-29, 10:24
Medlem
Men lol... vad är det som säger att det är du bakom datorn???
Vill man skriva sånt är det väl bara att sitta från något publikt ställe eller om man typ beigat nån uppkoppling. Även i mindre datorsammanhang måste polisen bevisa att det är just DU som suttit bakom tangenterna och att det är just DU det handlar om. Inte alltid så lätt för dem...
Citera
2004-03-29, 10:26
Medlem
anyway så skall du väl inte hålla på med olagligheter. det hör inte till detta forum
och skall du göra det så TÄNK förfan... hur svårt är det att skydda sig på nätet idag... ja du, inte särskillt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in