Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-23, 18:22
Bannlyst
när jag ska installera java till min webbläsare står det att en viktig dll fil från windows saknas, även vid avinstallation och det är bara java som säger detta, någon som har tips på lösning?
Citera
2010-04-23, 18:24
Medlem
NewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiSKSLEM
när jag ska installera java till min webbläsare står det att en viktig dll fil från windows saknas, även vid avinstallation och det är bara java som säger detta, någon som har tips på lösning?
Googla på den dll fil som saknas så kan du ladda ner den och lägga in den manuellt
Citera
2010-04-23, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewName
Googla på den dll fil som saknas så kan du ladda ner den och lägga in den manuellt

just detta som är problemet, helt dum är jag inte men det står DET SAKNAS EN VIKTIG DLL FIL, står inte msi.dll eller så utan bara, EN VIKTIG DLL FIL,
Citera
2010-04-23, 18:26
Medlem
NewNames avatar
Citat:
just detta som är problemet, helt dum är jag inte men det står DET SAKNAS EN VIKTIG DLL FIL, står inte msi.dll eller så utan bara, EN VIKTIG DLL FIL,
aha, då blev det lite klurigare
Citera
2010-04-23, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewName
aha, då blev det lite klurigare

precis, blir galen här snart, bara jävla windows skit alltihop, för dom som undrar gäller det 7 om jag itne skrivit det
Citera
2010-04-23, 18:39
Medlem
Citat:
precis, blir galen här snart, bara jävla windows skit alltihop, för dom som undrar gäller det 7 om jag itne skrivit det
Börja med att köra Windowsupdate maximalt.
Gör inte det ngn skillnad kan det vara att du har en sk OEM (märkes) dator, och behöver specifika drivrutiner för din dator från tillverkarens hemsida.

Tar för givet att du försökte hämta via http://www.java.com/sv/download/index.jsp
Citera
2010-04-23, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Börja med att köra Windowsupdate maximalt.
Gör inte det ngn skillnad kan det vara att du har en sk OEM (märkes) dator, och behöver specifika drivrutiner för din dator från tillverkarens hemsida.

Tar för givet att du försökte hämta via http://www.java.com/sv/download/index.jsp
min dator är ihopbyggd av noga utvalda delar !
Citera
2010-04-23, 19:12
Medlem
Citat:
min dator är ihopbyggd av noga utvalda delar !
Finns mkt elak kod i omlopp som nyttjar sårbarheter i Java.

Kan hända ngn skrivit kod som försöker förhindra att användaren försöker byta ut det sårbara programmet..

Prova köra en sväng med Malwarebytes MBAM, värt ett försök.
Citera
2010-04-25, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Finns mkt elak kod i omlopp som nyttjar sårbarheter i Java.

Kan hända ngn skrivit kod som försöker förhindra att användaren försöker byta ut det sårbara programmet..

Prova köra en sväng med Malwarebytes MBAM, värt ett försök.

funkade ej, något mer tips någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in