2010-04-23, 16:14
Medlem
Hej!

Jag skulle vilja veta om det själv går att fylla på en bläckpatron till en multiskrivare (kopiator skrivare och scaner i samma maskin). Går det? Jag har läst på internet om så kallade refill kits, dvs små sprutor med färg som man själv kan fylla på färgpatronen med och på så vis spara en massa pengar. Jag är mest intresserad av att skriva ut vanliga textdokument så färgkvaliteten spelar ingen större roll.

Men jag hittar inga sådana här refill paket på nätet. Någon som vet var man kan köpa sådana paket?
Någon som har prvat och kn berätta hur man gör?
Citera
2010-04-23, 16:22
Medlem
palis avatar
Vad är det för märke på maskinen som det gäller?
Citera
2010-04-23, 16:42
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrandir
Hej!

Jag skulle vilja veta om det själv går att fylla på en bläckpatron till en multiskrivare (kopiator skrivare och scaner i samma maskin). Går det? Jag har läst på internet om så kallade refill kits, dvs små sprutor med färg som man själv kan fylla på färgpatronen med och på så vis spara en massa pengar. Jag är mest intresserad av att skriva ut vanliga textdokument så färgkvaliteten spelar ingen större roll.

Men jag hittar inga sådana här refill paket på nätet. Någon som vet var man kan köpa sådana paket?

Provade det där för länge sedan, det fungerade inget vidare faktiskt. Massa kladd och bök.
Citera
2010-04-23, 16:59
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
Hej!

För mig funkade det faktiskt rätt bra, bilderna i min fotoskrivare blev lika bra som original bläcket i mina ögon i alla fall. Problemet är att man måste oftast (beroende på märke) nollställa chipet på patronen, detta finns det iåförsig många guider om hur man gör på nätet.

En nackdel är att skrivarhuvudet smetas igen fortare av dessa refill färger..
Citera
2010-04-23, 17:05
Medlem
märket är en canon pixma MP 190.

MEN VAR KÖPER JAG DESSA PÅFYLLNINGSPAKET!!!!
Citera
2010-04-23, 17:08
Medlem
Nagas avatar
Sist jag kollade på det här fanns det ett system som verkade riktigt listigt, man anslöt stora bläckflaskor till patronerna med hjälp av tunna slangar och slapp på så sätt hålla på att fylla på stup i kvarten, det hela gick att köpa i kit till olika skrivare. Men det var flera år sen och jag tröttnade på att att köra ett dussin rengöringsprogram varje gång det var dags att använda skrivaren och gav upp på bläckstråleskrivare innan jag kom till skott och skaffade bläcksystemet. Med det kanske kan vara av intresse att det finns.
Citera
2010-04-23, 20:49
Medlem
Inte ens värt att hålla på med att fylla på själv tar mera tid och som sagt kladdigt blir det med resultatet bedrövligt.

Och jag kan inte se vilka pengar du ska tjäna när en original patron kostar
På Nordic ink http://www.nordicink.se
svart 173 KR
Färg 213 KR

Eller på http://www.inky.se

SVART 159 KR
Färg 189 KR

Eller på http://www.inkclub.com

Svart 139 KR
Färg 182 KR

Du bråkar om småpengar.
Citera
2010-04-23, 21:06
Medlem
palis avatar
Gör du det rätt så behöver det ej bli kladdigt, och pengar kan man ju tjäna bara på den svarta färgen efter som ett refillkit ligger på runt en 100:- och som går att använda 4-5 gånger beroende på hur mycket den svarta patronen tar, så nog finns det en del pengar att spara in där.
139*4=556 jämfört med cirkus 100:- och max 30 minuters jobb för 4-5 fyllningar.
Citera
2010-04-24, 09:17
Medlem
Pranchas avatar
B&GF > Övrig IT

/Mod
Citera
2010-04-24, 10:39
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
märket är en canon pixma MP 190.

MEN VAR KÖPER JAG DESSA PÅFYLLNINGSPAKET!!!!

Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det en nollställningsfunktion i skrivar inställningarna för just din skrivare, så då blir det ännu smidigare..

Jag brukar köpa mina påfyllningspaket på Ö&B, kolla där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in