• 1
  • 2
2010-04-23, 10:14
Medlem
Jag behöver tidsbegränsa en användares inloggningstid, per dag, i XP.
dessutom behöver jag spärra vissa internetsidor, eller möjligheten att skriva - läsa vissa ord.
nån som har några tips ?

Thx
Citera
2010-04-23, 10:16
Medlem
skachsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av navilater
dessutom behöver jag spärra vissa internetsidor, eller möjligheten att skriva - läsa vissa ord.
nån som har några tips ?

Thx

Dra ut strömmen till routen när dom ej ska sitta mer...
Citera
2010-04-23, 10:16
Medlem
vet att de fanns ett program som man kunde sätta timer å sånt det ska även funka till windows vista / windows 7
Citera
2010-04-23, 10:17
Medlem
det är dock inte mina ungar å de e dom nog för smarta för haha
Citera
2010-04-23, 10:31
Medlem
ZyberDucks avatar
Varför vill du sätta tidsbegränsning på dina ungar?

Om dom är dator intresserade låt dom sitta vid datorn..! IT är framtiden så ju mer dom lär sig ju bättre.
Jag satt framför datorn när jag va 12-18, kan rent ut säga att det är bästa jag gjort, eftersom det gjorde mig intresserad hur dator och liknande funkar..

Sen är barn inte så dumma i huvet oftast att dom dissar kompisar för att sitta vid datorn?

Sen, vilka sidor vill du blocka? porr?

Jag skulle kunna skriva en lång guide hur man blockar internet sidor och gör så att datorn bara har internet access vissa tider.. MEN jag tycker det är otroligt taskigt mot din unge.

(Nej jag gillar inte överskyddande föräldrar )
Senast redigerad av ZyberDuck 2010-04-23 kl. 10:34.
Citera
2010-04-23, 10:50
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
dessutom behöver jag spärra vissa internetsidor, eller möjligheten att skriva - läsa vissa ord. Nån som har några tips?
De allra flesta routers har funktioner för parental control / access filters, även med schemaläggningsfunktioner. De allra flesta är väl anslutna via någon form av AP idag? Surfa in på eg. http://192.168.0.1 och se om du hittar några festliga funktioner.
Citera
2010-04-23, 10:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
det är dock inte mina ungar

Citat:
Ursprungligen postat av ZyberDuck
Varför vill du sätta tidsbegränsning på dina ungar?

Läskunskapen fira nya triumfer.
Citera
2010-04-23, 10:54
Medlem
Som sagt så är det inte mina ungar då jag inte har några men det är en god vän till mig som anser att hans ungar sitter för mycket å skiter i allt annat Så jag själv sitter vid datorn 24 / 7 så anser jag inte att det är nåt fel men som sagt inte mina ungar. jag tänkte därimot nån sån funktion som de finns på vissa it cafen ? där de loggas ut efter Vissa timmar
Citera
2010-04-23, 10:55
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Jag har för mej att vissa "internet Security paket" som virusskyddsföretagen säljer har med en funktion för föräldrakontroll....

Ladda ner dessa som demo (brukar funka i 30 dagar) och testa vilka som verkligen lever upp till namnet "Föräldrakontroll", men se om du kan hitta manual etc. till dessa först så du kan välja bort de med minst praktiska funktioner etc...
Citera
2010-04-23, 11:06
Medlem
tempeZZts avatar
Några förslag:

http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry2241190

http://www.google.com/search?hl=en&l...ol&btnG=Search
Citera
2010-04-23, 11:15
Medlem
Tackar ska prova dom har ni mer tips så bara skriv på

Tack på förhand
Citera
2010-04-23, 11:20
Medlem
Alp-Ottos avatar
KidsWatch TimeControl heter ett program där det går att välja helt vilka tider på dygnet en användare får sitta, hur många timmar totalt osv. Bra menyer och sådant, ett lätt program att använda vad gäller tidsbegränsning, jag är inte säker på huruvida man kan reglera tillåtna internetsidor dock.

För att tillägga så hade jag detta program agerandes mot mig stora delar av de mellersta tonåren och det bidrar säkerligen till viss vresighet bland de drabbade. Däremot så startade jag en motaction då jag installerade en keylogger och tog reda på administratörslösenordet så att jag själv kunde koppla ur programmet när jag ville för att sedan starta det igen så att allt såg ut att vara frid och fröjd. Jisses vad ägda de blev
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in