• 1
  • 2
2004-03-26, 12:41
Medlem
Asterixs avatar
Nu har jag haft en inflammation i tandköttet i tre dagar. Jag fattar inte varför för jag så jäkla noga med att borsta både tänder och tandkött. 2-3 gånger per dag varav en gång med el-tanborste. Likt förbannat händer det att tandköttet blir inflammerat. Min mamma sa att jag måste till tandläkaren om det inte har blivit bättre till på måndag. Finns det nåt jag kan göra för att det ska bli bättre? Vad gör tandläkaren som inte jag kan göra?
Citera
2004-03-26, 12:48
Medlem
LadyTieras avatar
jag lade en tuss med vodka på mitt tandkött och gurklade morgon och kväll med munvatten, det hjälpte
Citera
2004-03-26, 12:50
Medlem
L_BRUCEs avatar
Grovsnus, skämt å sido syns det att det är inflamerat? eller känns det mest?
Citera
2004-03-26, 13:02
Medlem
Mysharrys avatar
Tandtråd och Corsodyl-lösning, båda finns på apoteket. Lösningen smakar alkaspya upplöst i bensin, men det hjälper. Det är vad tandläkaren kommer att säga åt dig att använda, se där har jag sparat en femhundring åt dig.
Jag har själv haft det många gånger, så jag vet hur man får bukt med det. Du kan också komplettera med en eller ett par Voltaren om du har, annars ett par Ipren per dag.
Citera
2004-03-26, 13:06
Bannlyst
Detta kanske hjälper, du kanska kan få dom tillomed.

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=117727
Citera
2004-03-26, 15:34
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag lade en tuss med vodka på mitt tandkött och gurklade morgon och kväll med munvatten, det hjälpte
Ajdå, jag har ingen vodka i mitt barskåp. Bara apelsinjuice, coca cola och fanta. Munvatten använder jag faktiskt dagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Grovsnus, skämt å sido syns det att det är inflamerat? eller känns det mest?
Det syns, det luktar, det smakar, det smärtar och det blöder när jag borstar. Tack för att du bytte avatar, förresten.
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Tandtråd och Corsodyl-lösning, båda finns på apoteket. Lösningen smakar alkaspya upplöst i bensin, men det hjälper. Det är vad tandläkaren kommer att säga åt dig att använda, se där har jag sparat en femhundring åt dig.
Tandtråd (plackers) försöker jag med så gått det går. Tyvärr är det så svårt att komma åt mellan kindtänderna. Corsodyl har jag iaf inhandlat. Ska testa när jag kommer hem ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Jag har själv haft det många gånger, så jag vet hur man får bukt med det. Du kan också komplettera med en eller ett par Voltaren om du har, annars ett par Ipren per dag.
Ipren har jag tagit i två dagar. Jag har fått lite lätt huvudvärk av det här. Jag har haft inflammerat tandkött tidigare men aldrig så kraftigt.
Tack för alla tips.
Citera
2004-03-27, 08:04
Kan det inte ha nåt med visdomständerna att göra? Jag fick en inflammation i tandsköttet när mina visdomständer växte ut.
Citera
2004-03-27, 11:41
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlig
Kan det inte ha nåt med visdomständerna att göra?
Nej, jag har inga som tur är!
Citera
2004-03-28, 00:08
Medlem
Memnoks avatar
Gå till tandläkaren om det har blivit så illa att det luktar, han kommer att spola rent rejält och antagligen lägga en tunn kompress med antiinflamatoriskt innanför tandköttet som är inflammerat, gör ont när han slaskar i det men det hjälper faktiskt.

Om du har akut tandläkarskräck så skaffa en spruta och dra på med antiseptiskt med högt tryck på den inflammerade ytan, kommer att göra ont som fan det med...
Citera
2004-03-28, 11:53
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Gå till tandläkaren om det har blivit så illa att det luktar,
Jag vet inte hur illa det luktar. Däremot fick jag veta att jag har taskig andedräkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
han kommer att spola rent rejält och antagligen lägga en tunn kompress med antiinflamatoriskt innanför tandköttet som är inflammerat, gör ont när han slaskar i det men det hjälper faktiskt.
Innanför tandköttet! Det låter som en mindre operation.

Det har inte varit nåt blod på två dagar och jag har ingen huvudvärk längre. Jag har borstat tänderna efter varje måltid, rensat, petat och sköljt till lede. Det känns nästan bra nu. Hur som helst ska jag ringa min tandläkare imorgon, och höra vad han säger.
Citera
2004-03-28, 20:24
Medlem
L_BRUCEs avatar
Skönt att det verkar gå över, då var det nog ingen större fara. Fick du ont i samband med någon förkylning eller influensa?
Citera
2004-03-28, 21:31
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Fick du ont i samband med någon förkylning eller influensa?
Nej, det måste varit nåt jag ätit som har frätt tandköttet. Kanske matrester som jag missade med tandborsten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in