Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag lade en tuss med vodka på mitt tandkött och gurklade morgon och kväll med munvatten, det hjälpte
Ajdå, jag har ingen vodka i mitt barskåp. Bara apelsinjuice, coca cola och fanta. Munvatten använder jag faktiskt dagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Grovsnus, skämt å sido syns det att det är inflamerat? eller känns det mest?
Det syns, det luktar, det smakar, det smärtar och det blöder när jag borstar. Tack för att du bytte avatar, förresten.
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Tandtråd och Corsodyl-lösning, båda finns på apoteket. Lösningen smakar alkaspya upplöst i bensin, men det hjälper. Det är vad tandläkaren kommer att säga åt dig att använda, se där har jag sparat en femhundring åt dig.
Tandtråd (plackers) försöker jag med så gått det går. Tyvärr är det så svårt att komma åt mellan kindtänderna. Corsodyl har jag iaf inhandlat. Ska testa när jag kommer hem ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Jag har själv haft det många gånger, så jag vet hur man får bukt med det. Du kan också komplettera med en eller ett par Voltaren om du har, annars ett par Ipren per dag.
Ipren har jag tagit i två dagar. Jag har fått lite lätt huvudvärk av det här. Jag har haft inflammerat tandkött tidigare men aldrig så kraftigt.
Tack för alla tips.