Domen är ett skämt och kommer knappast påverka män att gå till polisen i någon större utsträckning. Det är inte helt ovanligt med kvinnor som slår sina män och jag tror också att det förekommer en hel del psykisk terror runt det där; ungefär som denna kvinna gjort, hävdat självförsvar. Hade hon varit lite klipskare och inte hittat på konstigheter hade hon enkelt kunnat undgå straff helt.
Och ja, det är starkt att erkänna av en man att han blivit slagen/misshandlad av sin kvinnliga partner. Önskar att fler gör det så kanske FI med flera skulle inse att det inte bara är män som är djur...
Jag tycker att lagen ska skärpas när det gäller psykisk misshandel också, har sett allt för många kvinnor som med hot med mera fullständigt kontrollerar sina män (självklart finns det samma problematik åt andra hållet, men det är redan livligt diskuterat), det är ta barnen ifrån mannen, skilsmässohot, silent treatment för spela på dåligt samvete och så vidare.
Nej, dags att samhället belyser skammen som omgärdar detta för männens del, vi ska ju vara de starka, att vika sig för hot av en kvinna är i vissa kretsar sett som omanligt. Kan tänka mig att det finns en rädsla för att inte bli tagen på allvar heller.