2010-04-21, 17:54
Medlem
Som topic säger så kör jag dualboot, skulle installera om ubuntu nu tänkte jag då jag först la in 32bit och bara tänkte bli lite varm i kläderna då det var ett tag sedan jag körde det, det gick fint och allt flöt på rätt fint, men nu när jag tänkte installera om och lägga in 64bit fick jag ett problem... vid installationen märker den att jag har flera os, men jag kan inte välja att installera över det ubuntu jag redan har utan antingen vill den installera på hela hdd'n (ta bort windows booten) eller vill den lägga in sig brevid så det blir 1 windows och 2 ubuntu...
gick in i specifika patitions inställningar och valde ext4 som är nuvarande ubuntus patition men då fick jag att root system måste specificeras eller något liknande, har ju både ext4 och swap patition.. vad mer behöver jag :S? varför kan den inte bara köra in på ext4 patitionen?

i övrigt har jag en hel del screen tearings (radeon HD 5850 gfx) när jag körde ubuntu drivers fick jag watermark nere i högerhörnet som sa de inte var supported, så jag la in driversarna från ati's hemsida men som sagt får jag en massa screen tearings.

och när jag ska ta upp något i fullscreen så laggar det till i 1-2 sec, detta är ifs något jag kan leva med men går det att fixa så vore det nice.

och jag kan inte få mouse button 3 (trycka ner scroll) att funka, är detta som det ska vara eller är det något fel hos mig? (har razer naga mus alla andra 16 knappar funkar fint men den vill inte funka)

När jag kör heroes of newerth på ubuntu och ska använda ett item (keybind alt + q ) så blinkar snabbt menyn som du får ifall du höger klickar på skrivbordet, och sen förlorar jag kontrollen i HoN, kan inte styra eller clicka, kan inte byta desktop, ingenting så får trycka in ctrl alt F2 för att få upp menyn sen ctrl alt del för att starta om datorn... har tittat i ubuntu keybinds men där finns inget på alt +q och om jag gör det när jag är ute på skrivbordet händer inget (händer inte 100% ingame heller utan bara ibland)

har lekt runt lite med AWN med men har en fråga där.. om jag startar t.ex 2 firefox eller 2+st av något annat programm kan man få så att det inte blir 2 ikoner på awn utan att de "stackar"?

det var något mer jag skulle fråga men de kommer jag inte ihåg nu så får återkomma xD men viktigast just nu är att få så jag kan installera om
Senast redigerad av leothlon 2010-04-21 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in