2004-03-25, 22:19
Bannlyst
Hejsan
har hänt ibland att jag tagit min farsas bil o kört runt utan körkort medans jag snart är 16 år
Om Polisen tar mig vad kommer hända mig?

Citera
2004-03-25, 22:25
Medlem
morsuss avatar
Du får väl sitta i Kumlabunkern och uggla i ett antal år antar jag, sen kan ev. regeringen benåda dig om du har varit väldigt snäll...
Citera
2004-03-25, 22:25
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimoboy
Hejsan
har hänt ibland att jag tagit min farsas bil o kört runt utan körkort medans jag snart är 16 år

Jag hoppas att farsan din tar dig först!! Ett ordentligt kok stryk borde hjälpa.... Jag kan hjälpa till.
Citera
2004-03-25, 22:28
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Jag hoppas att farsan din tar dig först!! Ett ordentligt kok stryk borde hjälpa.... Jag kan hjälpa till.

Haha!

Well, krasst sen så lär du ju få vänta med att få ta riktigt kort när det blir dags. Olovlig körning är ju ett klassikt exempel på grund för att få frödröjt körkortstillstånd.
Citera
2004-03-25, 22:44
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Haha!

Well, krasst sen så lär du ju få vänta med att få ta riktigt kort när det blir dags. Olovlig körning är ju ett klassikt exempel på grund för att få frödröjt körkortstillstånd.
Samt en god inkörsport till grövre kriminalitet, de flesta som sitter i fängelse startade sin bana med olovlig-körning....
Citera
2004-03-25, 22:57
Bannlyst
Citat:
Samt en god inkörsport till grövre kriminalitet, de flesta som sitter i fängelse startade sin bana med olovlig-körning....

Haha
Citera
2004-03-26, 01:05
Bannlyst
No problem

Är det allt som kan hända?
vart lever ni?
Min kusin blev tagen 3 ggr o han knullar polisen och polisens mamma också!
Citera
2004-03-26, 10:43
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Är det allt som kan hända?
vart lever ni?
Min kusin blev tagen 3 ggr o han knullar polisen och polisens mamma också!

Shiiit va din kusin e ball! Heter han Mustafa månne?
Citera
2004-03-26, 11:20
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Hejsan

Det bästa som kan hända mänskligheten är väl att du får vänta med att få körkortet! Det värsta som kan hända är att kör på och skadar någon annan än dig själv.

Eller mer konkret: Om det är så att polisen stannar dig vid en "vanlig" kontroll så blir det väl troligen åtal för olovlig körning och i och med att du är så pass ung så kopplas de social myndigheterna in. Dessutom kommer du med all sannolikhet få vänta länge på att få körkortet på riktigt. Skulle du smälla och, som jag skrev ovan råkar skada någon annan, så riskerar du ju en hel ersättningsanspråk som du får slita med länge!

PS! Torka dig bakom öronen och lägg av med att låna farsans bil. Se till att få ordning på tillstånden (om det är möjligt) och åk ut och övningskör på riktigt i stället.
Citera
2004-03-26, 11:32
Bannlyst
Citat:
Hejsan

Hoppas innerligt pa att vi stoter pa varandra...

Wanker...
Citera
2004-03-26, 13:51
Medlem
Citat:
...

Jag kan berätta vad som händer om jag får tag på dig...
Citera
2004-03-26, 14:01
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Citat:

Tror du de??

Jag brukade också låna pappas bil innan jag hade körkort men jag var 18 och gjorde dels föra att det var skoj men också för att övningsköra.

Så länge du inte skadar någon/något eller åker dit så kan du fortsätta .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in