2010-04-21, 12:29
Bannlyst
Jag kan inte hitta det i win7. I vista och xp fanns det.
Är det borttaget?
Citera
2010-04-21, 12:31
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Jag kan inte hitta det i win7. I vista och xp fanns det.
Är det borttaget?

Kör du med Windows brandväggen då menar du?
Citera
2010-04-21, 12:32
Medlem
Jag antar att det är brandväggen du vill öppna porten i och inte t.ex. din router?

Om det är det tidigare: http://www.sevenforums.com/network-s...s-windows.html

Och om det är det senare så gör du precis som vanligt, surfa in på din routers adress bara.
Citera
2010-04-21, 12:34
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0tso
Jag antar att det är brandväggen du vill öppna porten i och inte t.ex. din router?

Om det är det tidigare: http://www.sevenforums.com/network-s...s-windows.html

Och om det är det senare så gör du precis som vanligt, surfa in på din routers adress bara.

Den guiden visar väl bara hur man gör för att tillåta ett specifikt program? Jag har också för mig att de ändrat hur man öppnar enskilda portar i Win7, men det går..
Citera
2010-04-21, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megabitus
Kör du med Windows brandväggen då menar du?

Ja.
Citera
2010-04-21, 12:39
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ja.

Vill du öppna porten för ett speciellt program (som i exemplet ovan) eller vill du öppna en port av någon annan anledning? Vill du bara tillåta ett program att kommunicera genom brandväggen är det ju bara att göra som vanligt, har jag för mig
Citera
2010-04-21, 12:50
Medlem
cannaBes avatar
http://www.sevenforums.com/network-s...html#post29928
Citera
2010-04-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabitus
Den guiden visar väl bara hur man gör för att tillåta ett specifikt program? Jag har också för mig att de ändrat hur man öppnar enskilda portar i Win7, men det går..
Du har säkert rätt, använder aldrig brandväggen själv.

Jag trodde att det bara var en "titel" man gav till porten. Så att man skall komma ihåg att man öppnat portar till program X och Y istället för att veta att man har öppnat port X och Y.
Citera
2010-04-21, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
http://www.sevenforums.com/network-s...html#post29928

Där står inte hur man exakt öppnar en specifik port.

Jag försökte göra "properties" på inbound rules, och där kunde jag se porten, men den var gråad och gick inte ändra:

when you are there, click on "Advanced Settings"
"Inbound Rules" or "outbound rules"
double-click on a program name
click on "Protocols and Ports" tab

Grejen är att jag vill dirigera om remote desktop från port 3389 till t.ex. 5000.
Och jag har ändrat porten i registret. Men kan inte öppna port 5000. Det funkar om jag stänger av brandväggen.
Citera
2010-04-22, 08:02
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Där står inte hur man exakt öppnar en specifik port.

Jag försökte göra "properties" på inbound rules, och där kunde jag se porten, men den var gråad och gick inte ändra:

when you are there, click on "Advanced Settings"
"Inbound Rules" or "outbound rules"
double-click on a program name
click on "Protocols and Ports" tab

Grejen är att jag vill dirigera om remote desktop från port 3389 till t.ex. 5000.
Och jag har ändrat porten i registret. Men kan inte öppna port 5000. Det funkar om jag stänger av brandväggen.
*
Just det, nu när du säger det kommer jag ihåg det där!

Men dock så öppnade jag bara portarna under inbound och outbound rules - portarna var inte låsta.
Säker på att det inte bara är någon säkerhetsgrej, typ att du måste klicka på "ändra portegenskaper" eller något liknande för att kunna öppna portar? Något liknande finns ju i formen där du öppnar portar för specifika program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in