2010-04-21, 00:32
Medlem
månss avatar
Ok så här ligger det till:
Jag är sugen på lamm. Grillat lamm!
Jag har testat helgrillat lamm och såna där marinerade skivor man köper i kyldisken men det smakar ju skit! Ska det verkligen göra det?
Han som grillade lammet (lättsaltat och vitlöks och rosmarinpreparerat) hatade själv lamm och förstod inte hur folk kunde gilla det. De tre grisar han hade med sig smakade däremot ljuvligt som vanligt
Jag vill verkligen få smaka gott lamm men tycker det smakar som alla gamla klychor:
Unken gammal instängd kofta!

Finns det något sätt att få det att smaka gott eller ljuger alla?
Ljuger alla från mellanöstern som verkar käka det var och varannan dag? Ingen kan ju gilla Lamm the originalstyle?
Citera
2010-04-21, 00:38
Medlem
HaWwKs avatar
Vad kostar köttet då några skivor?

Jag åt gås eller så var det anka en gång fast det var så otroligt jäkla segt att det inte gick att käka. Det fattar jag inte hur folk kan få i sig. Alltså det var som att försöka äta mjuk gummi.
Citera
2010-04-21, 00:39
Medlem
StigAllans avatar
Tycker inte heller att får och lamm är någon speciellt god mat.
Grisen smakar betydligt bättre.
Minns faktiskt nästan inte när jag köpte lammkött senast.
Måste ha varit kring en tio år sedan.
Och lammet var inte ens halalslaktat men smakade inte gott ändå.
Köpte ett halvt lamm.
Trevligt var det att stycka upp det men det var allt.
Citera
2010-04-21, 00:50
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaWwK
Vad kostar köttet då några skivor?

Jag åt gås eller så var det anka en gång fast det var så otroligt jäkla segt att det inte gick att käka. Det fattar jag inte hur folk kan få i sig. Alltså det var som att försöka äta mjuk gummi.
Nja.. Vad det kostade har jag ingen aning om tyvärr.
Nu är jag en riktig gåsapåg från Skåne så jag är kanske jävig vad gäller just de delikata gässen.
Däremot kan jag hålla med om att fet anka är överskattat!
Och dessa förrädare som börjat med kalkon istället för gås på Mårtensafton ska vi inte ens snacka om..

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tycker inte heller att får och lamm är någon speciellt god mat.
Grisen smakar betydligt bättre.
Minns faktiskt nästan inte när jag köpte lammkött senast.
Måste ha varit kring en tio år sedan.
Och lammet var inte ens halalslaktat men smakade inte gott ändå.
Köpte ett halvt lamm.
Trevligt var det att stycka upp det men det var allt.

Grisen är god, det har du rätt i! Att stycka den är kanske också skoj. Det låter skoj iallafall!
Gris är gott, nötkött är gott, fisk är gott och även kyckling är gott. Men man blir ju lite "trött" på det? Just därför ville jag vidga mina vyer med ett normalt dödbart djur som lamm.
Citera
2010-04-21, 01:44
Medlem
frooshies avatar
Sen gäller det ju att tillaga det rätt också. Tips:

Lammlägg. Ta bort allt ben från valfritt stort lammlägg. Skär upp den och "vecka ut den". Täck hela med myntablad och riven getost. Rulla ihop. Snöra ihop. Häll på rikligt med olivolja, och tryck in små bitar av vitlök lite här och var, och massvis av rosmarin och timjan. In i ugnen i 40 min, 200 grader. När du tar ut den, låt den stå i ytterligare 35-40 minuter. Servera med ugnsstekt potatis och rödvinsås.

Finns få saker som är godare än det tycker jag.
Citera
2010-04-21, 06:16
Medlem
klybans avatar
Hade inte någon annan av de 10 lammtrådarna funkat för dig med din fråga?

Vem köper färdigmarinerat :/
Citera
2010-04-24, 09:44
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Ok så här ligger det till:
Jag är sugen på lamm. Grillat lamm!
Jag har testat helgrillat lamm och såna där marinerade skivor man köper i kyldisken men det smakar ju skit! Ska det verkligen göra det?
Han som grillade lammet (lättsaltat och vitlöks och rosmarinpreparerat) hatade själv lamm och förstod inte hur folk kunde gilla det. De tre grisar han hade med sig smakade däremot ljuvligt som vanligt
Jag vill verkligen få smaka gott lamm men tycker det smakar som alla gamla klychor:
Unken gammal instängd kofta!

Finns det något sätt att få det att smaka gott eller ljuger alla?
Ljuger alla från mellanöstern som verkar käka det var och varannan dag? Ingen kan ju gilla Lamm the originalstyle?

Sätt vettig rubrik på den tråd du startar!!!!!
Jag har ändrat den plus att jag utdelar en tillsägelse för brott mot regel 0.01.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in