Hej. Har ett bekymmer som kommer och går i perioder som jag nu tänkte försöka höra vad det kan vara. Det är inte så allvarligt men ändå, skulle vara skönt att veta vad det är iaf om någon varit med om liknande.
Det är så att jag känner mig typ lite torr i näsan och det kan sticka i den lite granna, inte som när man är förkyld utan då kliar det mer tycker jag. Hur som helst det håller i sig nästan hela dagen, sen på kvällen kan jag typ harkla/snorlobba ut en stor hård klump med snor(?) som är brun/gul/grön till färgen. Det känns som den sitter hårt fast i slemhinnorna och är jobbig att få ut. Jag tycker även att det luktar konstigt i min näsa, om ni förstår vad jag menar med det (typ att man andas ut luft fast man håller den inne i näsan, svårt att förklara, som att man pyser ut luft genom näsan på ett sätt med huvudet framåt). När jag gör det luktar det typ infekterat/varigt. Jag har förut fått så här efter förkylningar, men nu har det börjat uppstå även när jag inte varit förkyld. Kan även känna mig lite febrig och frussen under tiden då det sitter i. Det kan sitta i någon vecka till flera veckor.
Det jag befarar är att jag har kronisk bihåleinflammation, för jag har även en del huvudvärk.
Nu senast det uppstod var efter jag hade städat rummet och bytt sängkläder. Jag bytte även till en dunkudde och det var dagen efter som jag mådde skit konstigt (ögonen kändes typ svullna dessutom). Jag bytte då tillbaka till en annan vanlig kudde utan dun, men det här snoret har suttit kvar sedan dess.
En annan gång så uppstod detta snorproblem och ett tag efter hittade jag en påse med mögligt bröd som legat i ett skåp ett tag (bodde då på ett hostel). Fråga mig inte varför jag började leta efter något men jag gjorde de iaf. Tror att det blev bättre efter det men eftersom det satt i ett tag så vet jag inte om det var det mögliga brödet eller nått annat.
Är det någon form av allergi eller vad kan det vara? Någon som har varit med om liknande eller kanske till och med dras med samma bekymmer? Eller är jag hypokondriker?