Citat:
Ursprungligen postat av chipmonkey
har bara lagat bilen hos en snubbe med egen verkstad tidigare och han fick man ju in en rutin hos. han körde en del svart och hade självklart fin koll eftersom han även körde vitt. köpte grejer någon annanstans (biltema, skrot) och tog med dit så fixade han jobbet. nu har ja flyttat och måste lämna in bilen hos nån jag aldrig träffat. har ringt runt till lite mekar i helgen men alla som jag blivit rekomenderad är fullbokade. hur är det med typ mek som hör ihop med typ mack, kan de göra på samma sätt eller vill de bara arbeta med egna delar och ta provision på dem?? vill inte lämna till någon turkhåla i väggen, men samtidigt inte till mekonomen och betala ocker.
hur gör ni när ni lagar upp första gången och inte lämnar pärlan till märkesverkstad?
Industriområde. Leta efter skyltar med texten "UTFÖR DÄCKBYTE" osv osv.
Står där överlag sämre bilar eller bara äldre bilar utanför så är det ett plus.
Det största pluset är om ägaren är en äldre gubbe. Standard: han röker och har hund.
Där ska du lämna din bil, givetvis. Kvitto ska du inte fråga om, då blir det både billigt och bra.
Tyvärr kommer nutida moderna fjollor reagera på min text men gilla läget därför så är det, funkar också.