Nån som vet om min blandning jag just tryckt i mig kaske inte e så bra??
5 stilnoct á 10mg, 2 Dexofen á 100mg och en sexa folle, börjar känna mig lite lustig nu faktiskt
Det dör årligen ett 50 tal personer som tagit en inte helt orimlig dos dextropropoxifen efter att de druckit alkohol och sedan somnat.
Just Dextropropoxifen är ökänt för sin andningsdepressiva effekt tillsammans med alkohol. Läste för inte så länge sedan om ett par föräldrar som hittat sin son blå i ansiktet i tv soffan med en fiskgratäng i ugnen som brunnit upp. Han hade varit ute på krogen, kommit hem och tagit några paraflex-comp och somnat till, andningsreflexen har inte varit stark och stackarn dör medans han väntar på nattmaten.
Att blanda stilnoct eller benso med alkohol är inte alls lika riskabelt som att blanda alkohol med opiater, då speciellt dextropropoxifen preparat (dexofen, paraflex-comp, distalgesic, dolerone, doloxene). Jag begriper att man kanske inte dör av två folköl och ett par dexo, men varningen är befogad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!