när ja slår på min förstärkare och kopplar in gitarren så får ja inget ljud?
knappen lyser på den så strömsladden funkar! den funkade perfekt bara för någon dagsen och sen nu när jag skulle spela så är den såhär!
Glapp i dina sladdar, se till att dina "kopplingar" sitter ordentligt fast i sladden och likaså se till att inga sladdar korsar några andra. Det är de vanligaste felen, annars kan mycket andra saker ha hänt, men det tar vi med tiden.
Trasig kabel mellan gitarr och förstärkare
Trasiga rör (om du inte har rörförstärkare, se nedan)
Trasiga transistorer
Trasig elektronik öht
Trasigt outputjack på gitarren
etc.
när ja slår på min förstärkare och kopplar in gitarren så får ja inget ljud?
knappen lyser på den så strömsladden funkar! den funkade perfekt bara för någon dagsen och sen nu när jag skulle spela så är den såhär!
någon som har någon aning om vad det kan vara?
När min stärkare visade samma symptom så visade det sig att ett rör hade gått.
Signalkabeln kopplas in i en anslutning på gitarren. Där har någonting hänt, oftast har anslutning fått en kyss och någon plus/minus eller jord lossnat. Titta på detta. Händer jämnt på skräp-fenders eller annat skit.
gitarren är det nog inte, för det händer ju liksom inget när ja kopplar in sladden! det brukar ju låta när man inte har någon gitarr inkoplad! har också testat olika sladdar!
vad menas med att ett rör har gått? tror ja har en såndan förstärkare! det är en session 75, om någon vet vad det är ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!