2010-04-19, 16:14
Bannlyst
Hej Flashback!

Under några år (cirka 7) (jag är 23) har jag haft problem med att när jag blir hungrig så börjar jag må illa. Det räcker med att jag känner mig lite hungrig så kan jag bli fruktansvärt illamående och måste sätta mig ner eller lägga mig på soffan. I extrema fall så har det nästan svartnat för ögonen för mig. Vad kan det bero på?
Jag försökte googla på det men hittade ingenting :/ Det går över så fort jag får i mig lite mat. Ibland kan det även komma i "vågor" så jag kan stå och laga mat en stund men sedan måste springa iväg.. och så tillbaka igen. Och ibland går det till och med över av sig självt.

Någon som har någon idé vad det kan bero på?
Citera
2010-04-19, 16:15
Medlem
milkmannenknas avatar
Extremt lågt blodsocker.. börja ät godis!
Citera
2010-04-19, 16:16
Bannlyst
Borde väl kanske ha något med blodsockret att göra? Kan känna igen mig lite
Citera
2010-04-19, 16:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ainosenshi_
Hej Flashback!

Under några år (cirka 7) (jag är 23) har jag haft problem med att när jag blir hungrig så börjar jag må illa. Det räcker med att jag känner mig lite hungrig så kan jag bli fruktansvärt illamående och måste sätta mig ner eller lägga mig på soffan. I extrema fall så har det nästan svartnat för ögonen för mig. Vad kan det bero på?
Jag försökte googla på det men hittade ingenting :/ Det går över så fort jag får i mig lite mat. Ibland kan det även komma i "vågor" så jag kan stå och laga mat en stund men sedan måste springa iväg.. och så tillbaka igen. Och ibland går det till och med över av sig självt.

Någon som har någon idé vad det kan bero på?

Så är det för mig också. Jag blir liksom spyfärdig, fast det går aldrig så långt att jag spyr. Jag har ingen aning om vad det beror på, men människors kroppar har väl olika sätt att meddela att man är riktigt hungrig.
Citera
2010-04-19, 16:29
Bannlyst
Jag äter godis ibland! Tänkte också det kunde bero på blodsocker.. men hm.
Det sjuka är ju att det händer när jag bara är lite hungrig också, inte bara när jag är jättehungrig.
Citera
2010-04-19, 16:31
Medlem
Blir så för mig med. En gång kändes det verkligen som att jag var på gränsen till att spy, lite panikframkallande.
Citera
2010-04-21, 09:54
Medlem
Plottis avatar
För mig också, får så varje morgon också..
Citera
2010-04-21, 13:36
Medlem
2MissMes avatar
Lågt blodsocker. Äter du bra annars? Långsamma kolhydrater, tre huvudmåltider och två-tre mellanmål? Om inte, börja göra det så får du förhoppningsvis ordning på blodsockret.
Citera
2010-04-21, 19:08
Bannlyst
Hur är det med blodtrycket då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här