Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Bra jobbat 💪👍
Jag undrar vad ni främst sålt?
Jag skulle behöva/vilja sälja böcker (främst böcker från bokrean, kostat ca 30-70 kr) och kläder och skor. Och ev en del mindre ikea möbler.
Problemet med dessa produkter (enligt min erfarenhet o research) är att andrahandsvärdet för sådana prylar är i princip noll eller blir merarbetet vid en försäljning såpass stort att man lika väl kan skänka (om man är lat vilket jag är)...
Jag skulle säga att det inte är något speciellt som sålt bättre eller sämre, man blir förvånad vad folk vill köpa, och vad som inte går att sälja.
Böcker har vi sålt endel på loppis, men då är det typ 10 kr per bok som gäller.
Ja, det allra mesta av det du nämner är inget man blir rik på att sälja direkt..
Man tar några grejer per helg och lägger upp på facebook, man får ha lite tålamod och starta om annonserna, tillslut kommer någon och hämtar för en liten slant.
Vi hade loppis hemma på gatan också, annonserade nån vecka i förväg i lokala facebookgrupper, sen tog vi ut allt vårt bös utanför porten, man blir förvånad vad folk vill ha. Min erfarenhet är att verktyg och krukväxter säljs först av allt där.
Man måste vara beredd att i princip skänka bort sakerna på loppis, på facebook kan man kanske ta lite bättre betalt, men det är också mer jobb med det. Lite av grejen är väl också att man vill bli av med grejer, men helst inte slänga. Det bästa hade ju varit att inte köpt det från början 😂😂