Som zenbuddhist är det inget konstigt med en "minimalistisk" livsstil. Jag ser inget speciellt med det. Saker, och pengar, och allt annat man tror sig äga, är bara irriterande att vara i närheten. Dom stör ens sinne. Ungefär som att åka från ett lugnt ställe på landet till en galleria i en storstad, man vill bara därifrån.
Ibland när jag ska tvätta så kanske jag bestämmer mig för att kasta hälften av kläderna. När jag flyttar så lämnar jag så många dekorationer som möjligt. Att jag har saker är egentligen inte mitt fel, jag köper aldrig saker. Man får dom av släktingar och vänner, som presenter och annat.
Men det går ju även in på andra områden förstås. Jag har inget wallpaper på min dator, och kör den klassiska gråa stilen även på Win7. Jag använder aldrig kryddor i matlagningen utan klarar mig med ris och kidneybönor rakt upp och ner. Har inga mönster eller märken på kläderna, bara enkla solida färger, och inga starka färger, utan bara svart och beige och sånt. Till och med relationer är enkla, känner aldrig något behov av att bråka eller något annat sånt.
Haha, det enda jag krånglar till är mina analyser...