Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Gråt-tråd för SD - bra idé?
50,00%
19 röster
50,00%
19 röster
2010-04-18, 19:29
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tanken är i och för sig god när man då får allt samlat i en tråd, lätt att hitta, lätt att komma åt.

Ett förslag är också att kombinera en sådan tråd med några snabbknappar som snabbt genererar några vanliga typer av inlägg, så slipper "debattörer" själv skapa några av de vanligast förekommande inläggen. Förslag på inlägg som skulle kunna genereras genom ett enkelt klick på en knapp är
  • Jävla kommunistpack!!
  • Varför inte skicka ut alla j-la kamelknullare!?
  • +1
  • Jaha! Men då gör de väl en anmälan till DO om de inte får spöa upp svenskar
  • Islam är en pedofildyrkargrupp där man får gruppvåldta otrogna
  • Självklart ska vi ta in fler kulturberikare och pensionsräddare
  • År 2050 är Islam i majoritet i Sverige
  • MENA-slödder!!
  • Om jag bjuder in någon i mitt hem är det inte okej om han våldtar min fru och tömmer mitt kylskåp!!
  • Varför lämnar inte PK-media ut nationalitet på förövarna?

Dessa snabbvalsknappar för att generera inlägg skulle också fungera i alla trådar i Integration och invandring (I&I).

Jag börjar mer och mer misstänka att du är en neger. Nej, men allvarligt sluta gnäll själva. Jag förstår att ni har svårt för att det finns yttrandefrihet och folk helt öppet om än anonymt får gå ut med sina sk. främlingsfientliga åsikter. Men så är det. Hata på ni, i dont give a flying shit. TS är en SD-hatare och det är klart han inte vill se SD i var och varannan tråd. Det sticker nog i de kolsvarta ögonen (med gul ögonvita) på honom.
Citera
2010-04-18, 19:33
Medlem
Jag tycker att det skall bedömas från fall till fall. Ibland kan det vara motverat att slå ihop snarlika trådar. Ibland inte.

Men att som vänstern på Flashback vill, att slå ihop alla trådar om Sd till en och därmed idka censur tycker jag inte. Flashback skall vara en fristad för aparta åsikter. Vänstern dominerar i media och på kultursidorna. Låt inte mediavänstern styra här inne också. Valet är snart över i september och då återgår allt till det normala igen.
Citera
2010-04-18, 19:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag börjar mer och mer misstänka att du är en neger. Nej, men allvarligt sluta gnäll själva. Jag förstår att ni har svårt för att det finns yttrandefrihet och folk helt öppet om än anonymt får gå ut med sina sk. främlingsfientliga åsikter. Men så är det. Hata på ni, i dont give a flying shit. TS är en SD-hatare och det är klart han inte vill se SD i var och varannan tråd. Det sticker nog i de kolsvarta ögonen (med gul ögonvita) på honom.

Och om du vore Sverigedemokrat, vore det då berättigat att därför bara strunta i vad du själv tycker angående detta? TS har en politisk agenda, och det har vad det tycks du med. Det innebär inte att någon av er har rätt i sakfrågan. TS har ett förslag, som jag personligen inte håller med om helt och hållet i alla fall, det är detta förslag som sådant som bör diskuteras.
Citera
2010-04-18, 19:59
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Jag tycker att det skall bedömas från fall till fall. Ibland kan det vara motverat att slå ihop snarlika trådar. Ibland inte.

Men att som vänstern på Flashback vill, att slå ihop alla trådar om Sd till en och därmed idka censur tycker jag inte. Flashback skall vara en fristad för aparta åsikter. Vänstern dominerar i media och på kultursidorna. Låt inte mediavänstern styra här inne också. Valet är snart över i september och då återgår allt till det normala igen.

Vem har pratat om censur?

Jag har en massa frågeställningar som skulle kunna dryftas i allmänpolitisk tråd om SD t.e.x.
  • Äter Åkesson svenskproducerat?
  • Hur förklarar SD inskränkningar av grundlagsfästa rättigheter för minoriteter utan att förändringar försämrar dessa för majoriteten av befolkningen?
  • Ligger det en medveten agenda bakom att principprogrammet tagits bort från SD:s sida?
  • Hur försvarar SD sin energipolitik relativt vetenskaplig fakta ang. miljöförstöring?
  • Är sverigedemokrater den utsatta politiska klassen eller är det fråga om en mediastrategi?
  • Varför ser SD inte romer, judar, finnar och samer som svenskar? (samma som minoritetsspråken)
  • Sverigedemokraternas hållning till FN:s deklaration om de mänskliga rättigheter, talar de med kluven tunga?

Jag funderar på att starta en allmänpolitisk tråd helt riktad till fenomenet SD
Citera
2010-04-18, 20:02
Medlem
Camoplasts avatar
Är jag en SD hatare om jag tycker att det vore skönt om man slog ihop alla SD trådar eller till ett eget SD ämne?

Bara skönt att kunna läsa något som inte förstörs av intellektuella och intellekts-befriade rasister som ständigt dag efter dag gnäller över invandringen och hittar på olika "invandrar" motiv i alla typer av ämnen. Allt från trädgårds möblering till vilket tryck sommar däck ska ha hittar man något som talar emot invandrare/turkar/hassan-har-en-fin-stol-att-sälja-bör-jag-vara-misstänksam?-och-ha-med-mig-polare-när-jag-ska-köpa-st olen?

Och nu lär jag få ta emot en massa skäll och gnäll om att jag är en pk-fitta osv!

Jag är inte röd, SD har rätt i vissa frågor men det där med invandringsrädsla är
Citera
2010-04-18, 20:11
Medlem
najass avatar
Visst är det så att det kan blir ett problem om det startas en hoper trådar med samma frågeställning/ämne eftersom det leder till likriktning av diskussionerna och andra trådar drunknar i bruset.

Dock är ju den enklaste lösningen att i så fall RP:a med förslag på sammanfogningar så bedömmer modsen det från fall till fall.
Citera
2010-04-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Vem har pratat om censur?

Jag har en massa frågeställningar som skulle kunna dryftas i allmänpolitisk tråd om SD t.e.x.
  • Äter Åkesson svenskproducerat?
  • Hur förklarar SD inskränkningar av grundlagsfästa rättigheter för minoriteter utan att förändringar försämrar dessa för majoriteten av befolkningen?
  • Ligger det en medveten agenda bakom att principprogrammet tagits bort från SD:s sida?
  • Hur försvarar SD sin energipolitik relativt vetenskaplig fakta ang. miljöförstöring?
  • Är sverigedemokrater den utsatta politiska klassen eller är det fråga om en mediastrategi?
  • Varför ser SD inte romer, judar, finnar och samer som svenskar? (samma som minoritetsspråken)
  • Sverigedemokraternas hållning till FN:s deklaration om de mänskliga rättigheter, talar de med kluven tunga?

Jag funderar på att starta en allmänpolitisk tråd helt riktad till fenomenet SD
Trevligt att se att du stavar Sverigedemokraterna utan z. Detta på tal om att höja debattnivån.

Du får starta vilka trådar du vill. Men många av dina frågor se ut att vara av det slaget att du bäst ställer direkt till Sd om du vill ha ett seriöst svar, jag tror inte det finns så många här som kan besvara dom. Men gör ett försök.
Citera
2010-04-18, 20:30
Medlem
Lite drastiskt förslag, men de lipande sverigedemokraterna syns oproportionerligt mycket på flashback. Det är klart att man ska få starta frågor som handlar om SD men vissa trådar dör direkt så fort de lipande sverigedemokraterna sniffar morgonluft i dem. Det är som att de har en klocka i sig som ringer så fort Mona Sahlin eller Aftonbladet citeras i en tråd.
Citera
2010-04-18, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymCelleri
Jag förstår att ni SD motståndare vill marginalisera problemen vi har i det "demokratiska" Sverige men detta var en väldigt dålig idé som sagt. Ni får hitta andra vägar istället tycker jag just nu.
Men vem vill marginalisera problemet? Jag tycker det är ett problem att Sd-are blir misshandlade, däremot tycker jag det är rätt oklädsamt att de hela tiden spelar ut martyrkortet. Det är inte bara Sd-medlemmar som utsätts för politskt våld, däremot är det väl bara Sd som försöker vinna röster på det.

Vilka andra vägar anser du att "vi" ska hitta. Sd-motståndare är en rätt heterogen grupp.
Citera
2010-04-18, 20:36
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Du får starta vilka trådar du vill. Men många av dina frågor se ut att vara av det slaget att du bäst ställer direkt till Sd om du vill ha ett seriöst svar, jag tror inte det finns så många här som kan besvara dom. Men gör ett försök.

Usch så nedlåtande syn du har på forumets deltagare, till skillnad från dig, tror jag att forumet utan censur, kan skapa ett stimulerande debattklimat i inrikesforat. Att olika partiers & ideologiers anhängare ibland skiter på sig, blir lite "grova" i polemiken får man ta, men en uppsjö av trådar som enbart tjänar för interndiskussioner (SD:s klädesval för att nämna) stjälper mycket av tjusningen med genomtänkta debatter.

Jag menar alltså inte att moderator skall skapa samlande trådar utan forumdeltagarna tillsammans gör detta, vilket ligger i allas intresse att forumet informellt kvalitetssäkras, vilket jag tror de flesta kan hålla med om (trots olika politiska hemvister).
Citera
2010-04-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Först och främst ska vi då slå ihop alla trådar där rödingar grinar om högerextremism och attacker också.
Gärna för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av AnonymCelleri
Ja precis... Det är väldigt tydligt vilka politiska motiv TS har bakom sitt förslag.

Edit: TS verkar vara en väldigt förvirrad person för övrigt: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article423696/Lamnade-SD-efter-besok-pa-Rosengard.html Först var han kommunist sympatisör, sedan blev han sosse och efter det så går han med i SD för att sedan lämna partiet...
Huruvida jag är en förvirrad person kanske du kan diskutera någon annan stans? Är du nyfiken på mig kan du köpa min bok som jag snart ska ge ut - men det diskuterar vi inte heller här (men gärna någon annan stans).

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Varför är det alltid SD-hatarna som vill ha såna här trådar. Undvik att klicka på trådar där det står SD i rubriken bara, jävla gnällisar. Så jädra svårt kan det väl inte vara?
Det är inte så "bara". Förstasidan på PI är vad de flesta läser och det vet du lika väl som jag. När dessa spammas med tio Sd-trådar försvinner uppmärksamheten från kärnkraft, skattefrågor och allt annat. PI bör rimligtvis återspegla alla frågor och inte bara vara en satellit till Sd. Överrepresentationen av Sd-anhängare är ett ämne för sig, men ska vi ha yttrandefrihet måste det vara någon form av balans mellan olika frågor och rörelser. Annars förvandlas bara Flashback till ett Sd-annex och det är det nog bara Sd-anhängare som vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och om du vore Sverigedemokrat, vore det då berättigat att därför bara strunta i vad du själv tycker angående detta? TS har en politisk agenda, och det har vad det tycks du med. Det innebär inte att någon av er har rätt i sakfrågan. TS har ett förslag, som jag personligen inte håller med om helt och hållet i alla fall, det är detta förslag som sådant som bör diskuteras.
Jag har en politisk agenda likaväl som de som spammar Flashback med "Sd anfölls av mångkulturell kommunistmobb". Jag efterfrågar inte censur, i så fall skulle jag vilja låsa trådarna. Jag efterfrågar någon form av balans och mångfald i de frågor som diskuteras på forumet (invandringen är inte roten till allt ont).
Citera
2010-04-18, 22:16
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
men också för att det gynnar dem på ett helt annat sätt än om någon intellektuell antirasist hade kunnat debattera skjortan av deras mediokra politiska lösningar.

Använde du de två orden i samma mening?

För övrigt är det många forummedlemmar som skulle kunna sätta deras politik på plats, men defintivt ingen sk antirasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in