Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Gråt-tråd för SD - bra idé?
50,00%
19 röster
50,00%
19 röster
  • 1
  • 2
2010-04-18, 17:46
Bannlyst
I Politik inrikes startas tråd efter tråd om hur Sd blev anfallna av AFA, invandrare eller "kommunister" (en odefinierad men pejorativ benämning på alla som befinner sig vänster om sossarna). Det börjar bli lite väl många nu, och diskussionsunderlagen är extremt snarlika:
  1. -Är det rätt att Sd blir överfallna?
  2. -Gjorde myndigheterna rätt som inte ingrep?
  3. -Ska vi ha yttrandefrihet?
  4. -Kommer du rösta på Sd 2010?

Till att börja med anser jag visserligen att det är horriblet att Sd blir behandlade på detta fysiska sätt av vissa av deras motståndare. Dels främst av principiella skäl, men också för att det gynnar dem på ett helt annat sätt än om någon intellektuell antirasist hade kunnat debattera skjortan av deras mediokra politiska lösningar. Det är alltså inte så att jag hejar på de som anfaller Sd - tvärtom.

Men jag tycker att Flashback ska vara en plats för diskussion, inte ett allmänt annonsforum för ett visst politiskt parti. Det startas hur många trådar om Sd som helst och redan innan har det sammanfogats just Sd-trådar för överblickens skull, exempelvis Sd i media och Sd i riksdagsvalet 2010. Därför tycker jag det vore bättre om det startades en stor sammanslagen gråttråd om attackerna mot Sd-företrädare.

Min fråga till moderatorerna är således: kan ni tänka er att göra detta, eller om inte - varför inte då?

Självklart kan man döpa tråden till något mer neutralt än "stora Sd-gråttråden" men jag hoppas mitt budskap gick fram.
Citera
2010-04-18, 17:57
Medlem
Accentifys avatar
Jag är på det stora negativt inställd till sammanslagning av trådar då det kan bli stor förvirring i trådarna. Sen är det också hyfsat bekvämt men många uppdelade trådar med ett ensamt ämne, blir lättare att läsa då.
Citera
2010-04-18, 17:58
Medlem
Drullknulls avatar
Det räcker med att någon startar en "Sverigedemokraterna - allmänpolitisk tråd", ser till att dryfta intressanta frågeställningar, varvid samtliga nya trådar om SD kan slås i samman med den allmänpolitiska tråden.
Det råder ingen tvekan om att sverigerdemokraterna agerar unisont för att få så mycket mediautrymme som möjligt, att kvalitetsnivån i inrikesforumet snabbt närmar sig bottenmärket I&I p.g.a. detta, därför vore det inte fel med en självsanering utan att klampa på yttrandrefrihet eller forumregler.

Dra tummen ur röven, använd era möjligheter till påverkan som höjer debattnivån!
Citera
2010-04-18, 18:29
Medlem
Jag hittar endast en av dessa trådar som du listar på förstasidan i PI, nämligen https://www.flashback.org/t1171102

Vad är problemet? Om det finns flera trådar om samma ämne, så, slås de ihop, och, om det finns flera trådar om olika ämnen, så, slås de inte ihop.

Det är ju mindre SD-anhängare som gråter ut och mer sådana av din sort som ska gråta ut på alla olika ställen på Flashback Forum och i alla olika trådar om SD och deras anhängare här.

ex.

"Vi borde ha intelligenstest för att bli medlemmar på Flashback!"
"Lol lolz då hade det inte funnits några sverigedemokrater kvar"
Senast redigerad av Seburo C-X 2010-04-18 kl. 18:34.
Citera
2010-04-18, 18:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
I Politik inrikes startas tråd efter tråd om hur Sd blev anfallna av AFA, invandrare eller "kommunister" (en odefinierad men pejorativ benämning på alla som befinner sig vänster om sossarna). Det börjar bli lite väl många nu, och diskussionsunderlagen är extremt snarlika:
Tanken är i och för sig god när man då får allt samlat i en tråd, lätt att hitta, lätt att komma åt.

Ett förslag är också att kombinera en sådan tråd med några snabbknappar som snabbt genererar några vanliga typer av inlägg, så slipper "debattörer" själv skapa några av de vanligast förekommande inläggen. Förslag på inlägg som skulle kunna genereras genom ett enkelt klick på en knapp är
  • Jävla kommunistpack!!
  • Varför inte skicka ut alla j-la kamelknullare!?
  • +1
  • Jaha! Men då gör de väl en anmälan till DO om de inte får spöa upp svenskar
  • Islam är en pedofildyrkargrupp där man får gruppvåldta otrogna
  • Självklart ska vi ta in fler kulturberikare och pensionsräddare
  • År 2050 är Islam i majoritet i Sverige
  • MENA-slödder!!
  • Om jag bjuder in någon i mitt hem är det inte okej om han våldtar min fru och tömmer mitt kylskåp!!
  • Varför lämnar inte PK-media ut nationalitet på förövarna?

Dessa snabbvalsknappar för att generera inlägg skulle också fungera i alla trådar i Integration och invandring (I&I).
Citera
2010-04-18, 19:03
Medlem
Väldigt dålig idé...

Det är bra att man får en snabb överblick på hur vanligt detta har blivit idag. Varje enskild händelse är en diskussion i sig som dock genererar många likartade svar. Men ändå så är det händelser som är värda att diskutera var för sig. Om vi slår ihop det till en stor tråd så blir det väldigt svårt att läsa om någon specifik händelse som intresserar en. Om man inte vill läsa och är super trött på dessa trådar så är det väldigt lätt att ignorera dem.

Jag förstår att ni SD motståndare vill marginalisera problemen vi har i det "demokratiska" Sverige men detta var en väldigt dålig idé som sagt. Ni får hitta andra vägar istället tycker jag just nu.
Senast redigerad av AnonymCelleri 2010-04-18 kl. 19:05.
Citera
2010-04-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett förslag är också att kombinera en sådan tråd med några snabbknappar som snabbt genererar några vanliga typer av inlägg, så slipper "debattörer" själv skapa några av de vanligast förekommande inläggen. Förslag på inlägg som skulle kunna genereras genom ett enkelt klick på en knapp är
  • Jävla kommunistpack!!
  • Varför inte skicka ut alla j-la kamelknullare!?
  • +1
  • Jaha! Men då gör de väl en anmälan till DO om de inte får spöa upp svenskar
  • Islam är en pedofildyrkargrupp där man får gruppvåldta otrogna
  • Självklart ska vi ta in fler kulturberikare och pensionsräddare
  • År 2050 är Islam i majoritet i Sverige
  • MENA-slödder!!
  • Om jag bjuder in någon i mitt hem är det inte okej om han våldtar min fru och tömmer mitt kylskåp!!
  • Varför lämnar inte PK-media ut nationalitet på förövarna?

Dessa snabbvalsknappar för att generera inlägg skulle också fungera i alla trådar i Integration och invandring (I&I).

Quod erat demonstrandum

Citera
2010-04-18, 19:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg

Nja, är dessa exempel verkligen så snarlika? Det tycker inte jag.

Men visst skulle man kanske kunna tänka sig en stor tråd på temat "Den stora tråden om fysiska angrepp mot Sverigedemokrater", eller något i den stilen.
Citera
2010-04-18, 19:11
Bannlyst
Först och främst ska vi då slå ihop alla trådar där rödingar grinar om högerextremism och attacker också.
Citera
2010-04-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Först och främst ska vi då slå ihop alla trådar där rödingar grinar om högerextremism och attacker också.

Ja precis... Det är väldigt tydligt vilka politiska motiv TS har bakom sitt förslag.

Edit: TS verkar vara en väldigt förvirrad person för övrigt: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article423696/Lamnade-SD-efter-besok-pa-Rosengard.html Först var han kommunist sympatisör, sedan blev han sosse och efter det så går han med i SD för att sedan lämna partiet...
Senast redigerad av AnonymCelleri 2010-04-18 kl. 19:40.
Citera
2010-04-18, 19:17
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista

För det är ju jättemånga såna i PI...

OnT: Problemet är väl mer att när något händer så startas det femton trådar om samma sak utan att folk söker, isf hade ett underforum varit bättre än en sammanslagen tråd då diskussionen blir jobbig när det handlar om flera händelser.

Sammanslagna trådar funkar bra när det mer är "korta frågor - korta svar", men inte när det ska bli diskussioner (eller ja, ryggdunk. Se listan på svarsalternativ i Kämpendahls inlägg).
Citera
2010-04-18, 19:24
Medlem
Mad monks avatar
Varför är det alltid SD-hatarna som vill ha såna här trådar. Undvik att klicka på trådar där det står SD i rubriken bara, jävla gnällisar. Så jädra svårt kan det väl inte vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in