I Politik inrikes startas tråd efter tråd om hur Sd blev anfallna av AFA, invandrare eller "kommunister" (en odefinierad men pejorativ benämning på alla som befinner sig vänster om sossarna). Det börjar bli lite väl många nu, och diskussionsunderlagen är extremt snarlika:
- -Är det rätt att Sd blir överfallna?
- -Gjorde myndigheterna rätt som inte ingrep?
- -Ska vi ha yttrandefrihet?
- -Kommer du rösta på Sd 2010?
Till att börja med anser jag visserligen att det är horriblet att Sd blir behandlade på detta fysiska sätt av vissa av deras motståndare. Dels främst av principiella skäl, men också för att det gynnar dem på ett helt annat sätt än om någon intellektuell antirasist hade kunnat debattera skjortan av deras mediokra politiska lösningar. Det är alltså inte så att jag hejar på de som anfaller Sd - tvärtom.
Men jag tycker att Flashback ska vara en plats för diskussion, inte ett allmänt annonsforum för ett visst politiskt parti. Det startas hur många trådar om Sd som helst och redan innan har det sammanfogats just Sd-trådar för överblickens skull, exempelvis Sd i media och Sd i riksdagsvalet 2010. Därför tycker jag det vore bättre om det startades en stor sammanslagen gråttråd om attackerna mot Sd-företrädare.
Min fråga till moderatorerna är således: kan ni tänka er att göra detta, eller om inte - varför inte då?
Självklart kan man döpa tråden till något mer neutralt än "stora Sd-gråttråden" men jag hoppas mitt budskap gick fram.